عدم پذیرش ولایت شیعیان مومن، از عوامل تاخیر در ظهور است


عدم پذیرش ولایت شیعیان مومن، از عوامل تاخیر در ظهور است

حجت‌الاسلام زندیه با بیان‌اینکه ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) همان سیم اتصال به خداوند است، گفت: خانواده به عنوان یکی از کوچکترین‌ نهادهای جامعه اسلامی، محلی بسیار مهم برای تمرین ولایتمداری در همه ابعاد آن است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «زندیه» سه‌شنبه، ۲۹ مرداد در مراسم جشن عید غدیر که به همت هیات میثاق با شهدا در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: فرمول‌های دینی برای رسیدن به سعادت و حل مشکلات بسیار ساده است اما ما خود آن را پیچیده کردیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: کل شریعت با هستی تنظیم است که اگر انسان به آن عمل کند به آنچه خیر او است، خواهد رسید، یکی از رموز هستی اتصال است هر کس به خداوند بیشتر وصل شود خیر بیشتری دریافت می‌کند. بنابراین انسان باید اتصال خود را به خدا و اهل‌بیت(ع) حفظ کند.

وی درباره مفهوم اتصال به خداوند، بیان کرد:‌ اتصال به خداوند تنها از طریق ولایت ممکن است، ولایت به معنای اتصال است، ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) همان سیم اتصال به خداوند است.

حجت‌الاسلام زندیه با بیان اینکه در قرآن مجید سه نوع ولایت وجود دارد، ابراز کرد: بسیاری از کارها اصل و اساس خوبی دارند اما اگر ذات آنها درست نباشد، بی‌اعتبار می شوندیعنی اگر در مسیر رشد انسان و جامعه نباشد ارزش ندارد به عنوان مثال فراگیری تیراندازی دقیق خوب است اما اگر تحت آموزش مربی نباشد و برای هدف درست استفاده نشود، ارزش ندارد.

وی ادامه داد: نقشه سعادت و رسیدن به مقام قرب خداوند در دستان اهل‌بیت(ع) قرار دارد وقتی امام حاضر همچون امام حسین(ع) در حال حرکت به سوی کربلا باشد بودن در مکه و طواف خانه خدا برای حاجی ارزش ندارد، ولایت اهل‌بیت(ع) و تبعیت بدون چون و چرا از آنها نوع اول ولایت است.

این استاد حوزه علمیه درباره نوع دوم ولایت، گفت: بر اساس روایات رسیده، برخی مومنان بر برخی دیگر ولایت دارند، یکی از مشکلات شیعه عدم قبول یا تعهد بر این نوع ولایت است، مومنان و شیعیان زیادی ولایت اهل‌بیت(ع) را پذیرفتند اما اطاعت و پیروی از شیعه و مومن دیگری را (که از نظر ایمان بالاتر است)، نمی‌پذیرند.

وی افزود: عدم پذیرش ولایت مومنان و شیعیان سبب تفرقه و جدایی آنها از یکدیگر شده و همین امر دل امام زمان(عج) را به درد آورده و ظهور او را به عقب می‌اندازد. امروز حل نکردن اختلاف و ناراحتی بین شیعیان آنها را دچار مشکل کرده است.

حجت‌الاسلام زندیه در ادامه تاکید کرد:‌ رضایت خداوند از یک مومن بستگی به رضایت مومنان دیگر از او دارد، آیا امروز ما به این مساله توجه داریم اگر به این توجه نمی‌کنیم حداقل همواره شاکی نباشیم که چرا این همه مشکل در زندگی داریم.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: اگر ما اختلاف و ناراحتی بین خود و مومنان و شیعیان دیگر را حل کنیم، خداوند بین ما و اهل‌بیت(ع) اتصال برقرار می‌کند.

وی درباره نوع سوم ولایت بیان کرد:‌ آنان که درباره ولایت اول و دوم به شایستگی عمل کنند در نوع سوم ولایت خداوند همه امورات او را در اختیار خود گرفته و بهره بزرگ به آنان عطا می‌کند، آنان همان کسانی هستند که خداوند از ظلمات خارج شان کرده و به سوی نور برده است.

حجت‌الاسلام زندیه در پایان خاطرنشان کرد: خانواده یکی از کوچکترین‌ نهادهای جامعه اسلامی محلی بسیار مهم برای تمرین ولایتمداری در همه ابعاد آن است تا انسان در آن شیوه اطاعت و تبعیت از امام و شیعیان مومن را تمرین کرده و آماده یاری امام زمان(عج) برای پیروزی امت اسلامی شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق