به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سعید مراغه‌چیان، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت این تیم و بازی نخست آبی‌پوشان در لیگ نوزدهم به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه در این چند سال اخیر استقلال نتوانسته نتایج خوبی را بگیرد و بیش از پنج سال است که تیم در لیگ قهرمان نشده است.

وی افزود: مهمترین دلیل ناکامی استقلال را باید تغییرات بسیاری زیاد تیم دانست. آن زمان که ما بازی می‌کردیم تیم نسبت به فصل قبل یک یا دو تغییر داشت و هر بازیکنی وارد تیم می شد مجبور بود خودش را با تیم و سایر بازیکنان هماهنگ کند و اگر به سطح بازیکنان تیم نمی‌رسید، باید از روی نیمکت بازی را تماشا می‌کرد.

هافبک بااخلاق و بازی‌ساز اسبق استقلال با اشاره به حضور استراماچونی و جذب بازیکنان خارجی مثل دیاباته و میلیچ اظهار داشت: هواداران حق دارند از استقلال قهرمانی بخواهند و امسال نایب قهرمانی با تفاضل گل هم آنها را راضی نمی‌کند و فقط قهرمانی می‌خواهند. بنده در این باره تاکید می‌کنم باید به تیم فرصت بدهند و به بازیکنان تازه آمده و استراماچونی وقت بدهند تا خودشان را با شرایط لیگ تطبیق بدهند، ممکن است این کار زمان بر باشد و شاید هم خیر. به هر حال نکته مهم دیگر این است که هوادار و پیشکسوت از استقلال حمایت کند و بازیکنان هم با تمام تلاش سعی کنند گام اول را محکم بردارند و همیشه بازی‌های ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراغه‌چیان درباره دربی در هفته چهارم عنوان کرد: اگر دربی در هفته دیگری برگزار می‌شد شاید بازی زیباتری می دیدیم، البته دربی بازی انگیزه‌هاست و به جایگاه و شرایط دو تیم زیاد ارتباطی ندارد، در دربی تیمی برنده است که باانگیزه‌تر باشد و در اصل بازیکنان به لحاظ روحی و روانی آماده این بازی مهم باشند.