اظهار نظر انتظامی در مورد شفاف سازی


اظهار نظر انتظامی در مورد شفاف سازی

دبیر کمیسیون شفاف‌سازی در وزارت فرهنگ در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بعد از اخبار منتشر شده درباره «دسترسی آزاد به اطلاعات» که موظفی تمامی نهادهای دولتی و عمومی است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدام به تشکیل کمیسیون مربوطه به دبیری حسین انتظامی کرده است. در این کمیسیون اسناد و اطلاعاتی که باید به اطلاع عمومی برسد منتشر می‌شود.

برای توضیحات بیشتر باید گفت، سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات سایتی اینترنتی است که دولت ایران به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد کرده‌است.

توسط این سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست کنند که اطلاعات به خصوصِ یک نهاد دولتی منتشر شود؛ پس از آن اطلاعات درخواستی در این سامانه برای عموم منتشر خواهد شد، مگر آن که آن اطلاعات، حریم خصوصی افراد را نقض کند.

کمیسیون مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات جدیدی مانند مشروح هزینه های پیش بینی شده پردیس سینمایی امید در ١٥ استان کشور، گزارش عملکرد مالی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در سال های ٩٥ تا ٩٧، گزارش عملکرد مالی خانه سینما در سال٩٧ و... نمونه‌های متعدد اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پیرو برنامه‌ها و اخبار این کمیسیون در جهت شفاف سازی وزارت مذکور، حسین انتظامی دبیر این کمیسیون در توئیت جدید خود درباره نام متقاضیان مجوزهای فرهنگی و هنری نوشته است: «اداره‌ای که نوبت‌های متقاضیان مجوز را منتشر نمی‌کند حتما می‌خواهد حق‌خوری کند. این مطالبه را ایجاد کنیم تا نوبت‌ها اعلام شود.»

به نظر می‌رسد منظور از اداره مورد نظر وی اداره سازمان سینمایی نمی‌باشد زیرا این نهاد به انتشار اخبار متقاضیان مجوز مبادرت دارد.

اظهار نظر انتظامی در مورد شفاف سازی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان