دولت باید سالانه یک میلیارد دلار تسهیلات به مناطق روستایی اختصاص دهد


دولت باید سالانه یک میلیارد دلار تسهیلات به مناطق روستایی اختصاص دهد

رضوی گفت: دولت باید به مدت 5 سال و سالانه یک میلیارد دلار یا معادل 10 هزار میلیارد تومان با کارمزدهای 4 درصد برای روستاهای غیرمرزی و صفر درصد برای روستاهای مرزی اختصاص دهد.

«سید ابوالفضل رضوی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: اگر روستا و روستایی و عشایری را بشناسیم، در مدت حدود ۳ سال نرخ بیکاری ما یقینا بین ۵ تا ۷ درصد می شود اگر برنامه ریزی کنیم برای استفاده از پتانسیل های روستاها و عشایر؛ روستاهای ما کانون تولید و ارزش آفرینی هستند.

مشاور معاون اول رییس جمهوری افزود: روستاییان مردان و زنان کارآفرین هستند و تولید کننده هستند؛ کسانی هستند که جز به عظمت زادگاه خود و کشورشان نمی اندیشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کم توجه کردیم به توسعه روستاها، که توسعه ملی را در پی دارد و خاطرنشان کرد: ۱.۵ میلیارد دلاری که تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد به روستاها اختصاص یافت باید ادامه یابد.

معاون سابق توسعه امور روستایی و مناطق محروم رییس جمهور تصریح کرد: دولت باید به مدت ۵ سال و سالانه یک میلیارد دلار یا معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان با کارمزدهای ۴ درصد برای روستاهای غیرمرزی و صفر درصد برای روستاهای مرزی اختصاص دهد.

رضوی با بیان اینکه دولت باید برای آموزش های مهارتی در رشته های تولید، بازرگانی، آموزش های لازم در روستاها و مناطق عشایری بحث و گفتگو برنامه ریزی کند، گفت: اگر در سال، تسهیلاتی با این روال برای روستاییان و عشایر اختصاص دهیم نرخ رشد اقصاد کشور بین ۹ تا ۱۱ درصد خواهد رسید و نرخ بیکاری کشور بین ۵ تا ۷ درصد می رسد و مشکلات فرهنگی اجتماعی کشور به حداقل ممکن می رسد.

وی با بین اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما ریشه در مسائل اقتصادی دارد، تاکید کرد: وقتی سرپرست خانواده ۱۶ ساعت در روز را برای تامین معاش خارج از منزل کار می کند و در بسیاری خانواده ها پدر و مادر بیشترین زمان را صرف تامین درآمد خانواده می کنند دیگر فرصتی برای تربیت و پرورش فرزندانشان ندارند در حالیکه اگر خانواده ها را به تامین خوب برسانیم، روابط دوستانه و خوب بین اعضای خانواده رخ می دهد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور به حداقل می رسد.

رضوی تصریح کرد: مهم ترین کار برای کشور و روستاها اختصاص سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای روستاهای غیر مرزی با کارمزد ۴ درصد و روستاها مرزی با کارمزد صفر درصد و اولویت دادن به تشکل های اقتصادی در راستای آموزش و برنامه ریزی است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403