افزایش 65 درصدی غرق شدگی در چهار ماهه امسال


آمار تلفات غرق شدگی در کشور در چهار ماه نخست امسال 65.7 درصد افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماه نخست امسال، آمار تلفات غرق شدگی در کشور با رشد ۶۵.۷ درصدی مواجه بود و این آمار از ۳۶۷ فوتی در مدت مشابه سال گذشته به ۶۰۸ فوتی در چهار ماه امسال رسیده است.
در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق شدگی، ۱۱۰ نفر زن و ۴۹۸ نفر مرد بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد زنان فوت شده بر اثر غرق شدگی در کشور بیش از دو برابر شده است.
آمار بالای غرق شدگی در شش استان
بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های فارس با ۶۰، خوزستان با ۵۹ و مازندران با ۴۸ فوتی بیشترین آمار غرق شدگی را در کشور داشتند. اما علاوه بر این سه استان، آمار تلفات غرق شدگی در استان‌های اصفهان با ۴۲، گیلان با ۴۱ و لرستان با ۳۸ فوتی نیر قابل توجه بوده است.
نکته دیگر اینکه هر چند تقریبا طی ۱۵ سال اخیر بیشترین آمار غرق شدگی همواره مربوط به سه استان خوزستان، مازندران و گیلان بوده، اما در سال جاری استان‌های دیگری نیز با آمار بالای غرق شدگی مواجه بوده و رشد قابل توجهی در این زمینه داشته اند که البته بارش‌های ابتدای سال و وقوع سیل و پر حجم شدن آب رودخانه‌ها در افزایش این آمار بی تأثیر نبوده است.
در چهار ماهه سال جاری استان فارس رشد ۸۷.۵ درصدی، اصفهان رشد ۲۰۰ درصدی و لرستان رشد ۱۵۳ درصدی در آمار تلفات غرق شدگی داشتند.
رودخانه‌ها همچنان در صدر آمار تلفات غرق شدگی
در چهار ماهه نخست امسال مطابق با سال‌های دیگر همچنان رودخانه‌ها در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار داشتند. در این مدت ۲۵۹ نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند که ۲۰۸ نفر از آنان مرد و ۵۱ نفر زن بودند.
آمار تلفات رودخانه‌ها در این مدت ۴۲.۶ درصد از کل تلفات غرق شدگی است.
بعد از رودخانه‌ها استخر‌های کشاورزی با ۶۹، کانال‌های آب با ۵۳، دریا با ۴۶ (۴۴ نفر خارج طرح، ۲ نفر محدوده مجاز)، دریاچه‌های مصنوعی و سد‌ها با ۳۳، استخر‌های شنا با ۳۱، حوض و حوضچه‌ها با ۲۷، چاه‌ها با ۱۵ و دریاچه‌های طبیعی با ۱۲ فوتی بیشترین تلفات غرق شدگی را داشتند. ۶۳ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست دادند.
رشد قابل توجه غرق شدگی در تیر ماه.
اما در تیر امسال آمار تلفات غرق شدگی رشد ۶۷.۴ درصدی داشت. در تیر ماه ۲۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۴۴ نفر گزارش شده بود.
مطابق آمار‌های موجود در هر چهار ماه ابتدایی سال جاری شاهد رشد تلفات غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که بیشترین آن در فروردین با ۱۱۷ درصد و تیرماه با ۴۷.۴ درصد ثبت شده است.
سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه به بارش‌های خوب سال جاری و پر آب بودن رودخانه‌ها و کانال‌ها و با توجه به رشد تلفات غرق شدگی به ویژه در رودخانه‌ها و کانال‌های آب به مسافران عزیز نواحی ساحلی و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌کند که اصول ایمنی را رعایت کنند. اتراق در حاشیه رودخانه‌ها در زمان بارندگی و یا شنا در هوای نامساعد و یا در محدوده ایمن سازی نشده دریا جداً خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !