روسیه دومین پهپاد ضربتی خود را به پرواز درآورد


مسکو – ایرنا - وزارت دفاع روسیه یک پهپاد دیگر را به پرواز درآورد که دومین پهپاد ضربتی جدید روسیه در یک ماه اخیر به حساب می آید و گفته می شود بیش از یک شبانه روز می تواند در آسمان باشد.

پهپاد جدید آلتیوس- او نام دارد و روز سه شنبه در یکی از فرودگاههای روسیه تا ارتفاع ۸۰۰ متری به مدت ۳۲ دقیقه به طور خودکار پرواز کرد.
براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، تمام بخش های هواپیما در جریان پرواز آزمایشی خوب کار کرد و این هواپیمای بدون سرنشین می تواند انواع اقدامات تجسسی را با استفاده از دوربین ها و سیستم های رادیوتکنیکی انجام دهد.
از ویژگی های پهپاد آلتیوس-او این است که آن را می توان از طریق کانال ماهواره ای هدایت کرد که این باعث می شود برد پرواز آن نامحدود باشد.
در همین حال تارنمای روسی «دیسکرد رو» به نقل از دنیس فدوتینوف کارشناس امور پهپادهای روسیه، مشخصات بیشتر پهپاد جدید روسی را منتشر کرده که به گفته وی، آلتیوس-او شش تن وزن دارد و قادر است تا یک تن سلاح و مهمات ازجمله بمب های هوایی حمل کند.
به گفته کارشناس روس، پهپاد جدید روسی به دو موتور دیزلی مجهز است که در زیر بال های آن قرار گرفته است و این پهپاد می تواند تا دو شبانه روز نیز در هوا بماند و ماموریت های مختلف ازجمله ضربتی را انجام دهد.
وزارت دفاع روسیه روز ۱۷ مرداد ماه نیز با انتشار فیلمی از هواپیمای بدون سرنشین جدید خود پرده برداشت.
فیلم پرواز موفق این هواپیما که آخوتنیک یا شکارچی نام دارد در حساب کاربری توئیتر وزارت دفاع روسیه نخستین بار منتشر شد.
گفته شده که این هواپیما توسط شرکت سوخو ساخته شده است و توانسته در نخستین پرواز آزمایشی بیش از ۲۰ دقیقه در آسمان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها