7 مهمترین فواید تیاریکس برای سلامتی، لاغری و زیبایی اندام


... نوشته 7 مهمترین فواید تیاریکس برای سلامتی، لاغری و زیبایی اندام اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

شاید تا به حال تمرینات تیاریکس را انجام نداده‌اید و از فواید تیاریکس بهره نبرده اید، اما به احتمال زیاد چیزهایی در مورد آن خوانده‌ یا دیده‌اید. این رشته‌ی ورزشی که در ابتدا توسط نیروی دریایی ایالات متحده برای متناسب و روی فرم نگه داشتن سربازان‌شان در دورترین نقاط جهان اختراع شد، شامل نوارهایی آویزان است که عضلات را به وسیله‌ی وزن بدن خودتان درگیر می‌کند. با تغییر دادن زاویه‌ی بدن، هر عضله می‌تواند درگیر یک حرکت کششی یا فشاری شود.

7 مهمترین فواید تیاریکس برای سلامتی، لاغری و زیبایی اندام

این متد فوق‌العاده و در عین حال ساده‌ی ورزشی می‌تواند هر کسی را برای رسیدن به هدفی که دارد کمک کند، از کاهش وزن گرفته تا بهبود شکل عضلات و تندرستی به طور کلی. در این نوشتار با ۷ مهمترین فواید تیاریکس برای سلامتی، لاغری و زیبایی اندام آشنا خواهیم شد.

مطلب مرتبط: ۹ نکته درباره ورزش تیاریکس برای زیبایی و تناسب اندام

فواید تیاریکس

۱. برای همه‌ی سطوح مناسب است

این‌که ورزشکاری در سطح المپیک باشید یا فقط قصد ورزش کردن دارید،‌ اهمیتی ندارد: تمرینات تعلیقی تیاریکس برای آدم‌ها در هر سطحی که هستند، مناسب است. تنها با تغییر دادن جزئی حالت بدن‌تان، فشار روی عضلات‌تان می‌تواند کم یا زیاد شود، بنابراین هر کسی می‌تواند این تمرینات را انجام بدهد.

۲. حرکات بسیار متنوعی دارد

تنها دو نوار قابل تنظیم، تمریناتی بسیار جامع برای هر عضله در بدن‌تان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید آن‌ها را به آسانی هر جا که می‌روید ببرید و هر جایی که دوست دارید برای تمرین کردن نصب‌شان کنید. بنابراین می‌توانید آن‌ها را برای خودتان تهیه کنید و حتی در سفر و کار هم همراه داشته باشید.

۳. قلب و عروق و استقامت بدن را بهبود می‌دهد

تمرینات تعلیقی تیاریکس نه تنها استقامت عضلات‌تان را افزایش می‌دهند بلکه همچنین سبب بهبود سیستم قلب و عروق می‌شوند. با تغییر دادن سرعت انجام تمرینات، می‌توانید به قلب و ریه‌ها هم فایده برسانید.

۴. کمک‌تان می‌کند که به هدفی که از ورزش کردن دارید، برسید

از آن‌جایی که رشته‌ی ورزشی تیاریکس به نوعی همه کاره است، با انجام آن می‌توانید به هر هدفی که دوست دارید، برسید. ممکن است بخواهید عضلات‌تان را تقویت کنید، وزن از دست بدهید یا حتی برای دوی ماراتون آماده شوید. هدف‌تان هر چه که باشد، انجام تمرینات تعلیقی تیاریکس کمک‌تان می‌کند که به آن برسید.

۵. تمام بدن را درگیر می‌کند

عدم ثباتی که سیستم تعلیقی تیاریکس در هنگام انجام تمرینات ایجاد می‌کند به این معنا است که هسته‌ی بدن‌تان به طور مداوم درگیر است. به علاوه، حرکات کاربردی به این معنا است که بسیاری از عضلات به طور همزمان در حال فعالیت هستند و در نتیجه تمرینی بسیار جامع و کامل خواهید داشت.

۶. ماهیت کم‌برخورد دارد

تیاریکس یک تمرین کم‌برخورد محسوب می‌شود به این دلیل که در هنگام انجام تمرینات، حالت معلق و آویزان دارید، و کم‌برخورد بودن آن به این معنی است که فشار زیادی روی مفاصل شما ایجاد نمی‌شود. در نتیجه ریسک آسیب دیدن پایین می‌آید و می‌توانید شدت تمرینات را بالا ببرید بدون نگرانی از این‌که ممکن است دچار آسیب شوید.

۷. تمرین متفاوتی است

گاهی اوقات یکنواختی رفتن با باشگاه و انجام حرکات همیشگی می‌تواند خسته‌کننده و ملال‌آور باشد. به علاوه تنوع بخشیدن به تمرینات بدنسازی کار دشواری است. اما تمرینات تعلیقی تیاریکس بر خلاف هر تکنیک ورزشی دیگری است و می‌تواند در برنامه تمرینی نرمال‌تان گنجانده شود و جذابیت آن را افزایش بدهد. به این ترتیب برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن ذوق و شوق بیش‌تری خواهید داشت.

با ترکیب کردن تمرینات تیاریکس و فعالیت‌های دیگر قادر خواهید بود به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جدید ورزش کنید. فعالیت‌های مورد علاقه و برنامه‌ی بدنسازی‌تان را با تمرینات تیاریکس ترکیب کنید تا تاثیر آن‌ها روی تناسب اندام و سلامتی‌تان را افزایش بدهید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: هلث اند فیتنس تراول

۷ مهمترین فواید تیاریکس برای سلامتی، لاغری و زیبایی اندام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس