سازمان صحی جهان: 111 مرکز صحی در افغانستان مسدود شده اند


سازمان صحی جهان: 111 مرکز صحی در افغانستان مسدود شده اند

بنابر یافته های این سازمان 111 مرکز صحی در نتیجه 83 حملات تروریستی در سال 2019 میلادی در افغانستان مسدود شده اند. سازمان صحی جهانی اعلام کرده است که در سال 2019 میلادی 83 حمله بر مراکز و کارمندان صحی در مناطق مختلف افغانستان صورت گرفته است که در پی آن 111 مرکز در 18 ولایت افغانستان از فعالیت بازمانده است. درگزارش سازمان جهانی آمده...

سازمان صحی جهان: 111 مرکز صحی در افغانستان مسدود شده اند

بنابر یافته های این سازمان ۱۱۱ مرکز صحی در نتیجه ۸۳ حملات تروریستی در سال ۲۰۱۹ میلادی در افغانستان مسدود شده اند.

سازمان صحی جهانی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۳ حمله بر مراکز و کارمندان صحی در مناطق مختلف افغانستان صورت گرفته است که در پی آن ۱۱۱ مرکز در ۱۸ ولایت افغانستان از فعالیت بازمانده است.

درگزارش سازمان جهانی آمده است که از ۱۳۴ مرکز صحی در ۱۸ ولایت افغانستان ۱۱۱ مرکز آن بنابر حمله های تروریستی بسته شده اند که از آن جمله سه مرکز صحی ویران شده و به ۲۰ مرکز دیگر آن آسیب رسیده است.

در این گزارش همچنان آمده است که در نتیجه حملات بر این مراکز ۱۴ تن از کارمندان صحی آن کشته شدند و ۱۲ تن دیگر شان مجروح گردیده اند‌.

این سازمان نگرانی هایش را بدلیل مسدود شدن مراکز صحی در افغانستان ابراز داشته و گفته است که بیماران ۳۳ ولسوالی افغانستان از خدمات صحی محروم شده اند.

سازمان صحی جهانی از تمامی طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواسته است که در قسمت تامین امنیت مراکز صحی و حفاظت از کارمندان آن همکاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما