نماینده مجلس: مجوز شهرک گردشگری تنگ تکاب را باطل کنید+متن نامه


نماینده مجلس: مجوز شهرک گردشگری تنگ تکاب را باطل کنید+متن نامه

طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس خطاب به ریاست قوه قضائیه خواستار ابطال‌ مجوز شهرک گردشگری تنگ تکاب و محاکمه عوامل متخلف شد.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به ریاست قوه قضائیه با درخواست ابطال‌ مجوز شهرک گردشگری تنگ تکاب خواستار محاکمه عوامل متخلف مرتبط با این پروژه شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

«احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اینکه طرح گردشگری تنگ تکاب در منطقه حفاظت شده خائیز در تعارض با بندهای مختلف سند ملی محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و اهداف آیچی در کنوانسیون جهانی حفظ تنوع زیستی و قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون از جمله دستیابی ایران به رتبه اول منطقه‌‌‌ایی از باب وسعت مناطق 4 گانه و افزایش عرصه‌های خشکی مناطق 4 گانه از 11 درصد به 17 درصد و همچنین ارتقاء امنیت زیستگاه و حیات وحش است.

همچنین فنس کشی صورت گرفته و ساخت و ساز احتمالی موجب از بین رفتن یکپارچگی منطقه حفاظت شده می‌شود و موجب افزایش ساخت و سازهای مشابه و رقابت منفی دیگر مالکین در 96 هکتار مابقی مسثنائیات در منطقه تنگ تکاب می‌شود و همانطور که دادستان محترم عمومی و انقلاب کهگیلویه تصریح نمودند: "این طرح برخلاف قوانین محیط زیستی و موجب تخریب غیرقابل جبران به محیط زیست و این زیستگاه می‌شود". و همچنین در صدور مجوز تغییر کاربری آن فساد مشهود است به طوری که هر متر مربع این اراضی را متری 1200 تومان ارزش گذاری کردند.

با عنایت به تمامی موارد مطروح فوق تقاضای صدور دستور جهت ابطال این مجوز و توقف هر گونه عملیات مخرب زیست محیطی و برخورد با متخلفین مورد استدعاست.»

نماینده مجلس: مجوز شهرک گردشگری تنگ تکاب را باطل کنید+متن نامه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک