مطبوعات ترکیه، چهارشنبه 21 آگوست 2019


گلچینی از اخبار منتشره در روزنامه های امروز ترکیه

روزنامه حریت در خبری با تیتر "بیانات چاووش اوغلو در رابطه با حمله به کاروان نظامی ترکیه در ادلب" می نویسد، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با الکساندرا هیل، همتای السالوادوری خود در آنکارا درباره حمله دیروز به کاروان نیروهای کشور در ادلب گفت: رژیم اسد با آتش بازی نکند. برای امنیت نظامیان کشورمان تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنیم. وی افزود: تماس‌های ما با مقامات روسیه درباره این حادثه ادامه دارد. هر اقدامی برای تامین امنیت مراکز نظارت ترکیه لازم باشد انجام خواهیم داد.

روزنامه صباح طی گزارشی با عنوان "کشف فسیل هایی با قدمت چندین میلیون سال در آدی یامان" می نویسد، در شهرستان توت آدی یامان ترکیه فسیل هایی که به نظر می رسد قدمت شان به چندین میلیون سال قبل برسد کشف شد. ساکنین منطقه به هنگام گردش در منطقه کوهستانی، متوجه سنگ هایی عجیب شده و مسئله را با فرمانداری توت در میان گذاشتند. یونس قیزیل گونش فرماندار توت ضمن بررسی فسیل ها، اعلام کرد که احتمالا کشفیات جدید، فسیل هایی 100 میلیون ساله هستند که برای تحقیق بیشتر به دانشگاه فنی استانبول منتقل کردیم.

"افزایش توجه سرمایه گذاران خارجی به ترکیه" تیتر خبری است که در شماره امروز روزنامه وطن به چشم می خورد. در این خبر می خوانیم، سرمایه گذاری های مستقیم در ترکیه از ماه جولای سال گذشته تا جولای سال جاری با افزایشی 6.3 درصدی به 12.4 میلیارد دلار رسید. در دوران ژانویه تا جولای، بیشترین سرمایه گذاری خارجی در ترکیه از سوی سرمایه گذاران قطر و انگلستان صورت گرفته است.

روزنامه خبرترک طی گزارشی با عنوان "رونق بخش کشتی و قایق های بادبانی در خاور دور" می نویسد، بخش کشتی و قایق های بادبانی ترکیه با تحقق صادراتی به ارزش 580 میلیون دلار در دوره ژانویه تا جولای سال جاری به خاور دور، شاهد رکوردی بی سابقه بود. در هفت ماه اول سال به هنگ کنگ صادراتی به ارزش 35.5 میلیون دلار، به سنگاپور به ارزش 30 میلیون دلار و به ژاپن صادراتی به ارزش 14 میلیون دلار انجام شده است.

و "اوز و تاتر در جزیره کاپری" تیتر خبری است که روزنامه استار به اطلاع خوانندگانش رسانده است. بر اساس این خبر، دینچر اوز و رویا تانر از هنرمندان و پیانیست های معروف ترکیه، امشب در 20-امین فستیوال بین المللی موسیقی کاپری که در جزیره توریستی کاپری ایتالیا برگزار می شود به اجرای کنسرت خواهند پرداخت. اوزر و تانر در 274 آگوست نیز در فستیوال موسیقی سونور در شهر مورلای اسپانیا به ایفای هنر خواهند پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا