مایک پمپئو : حل مشکلات دیرینه خاورمیانه مستلزم پیشنهادات جدید است


سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحد آمریکا ضمن شرکت در اجلاس مذاکره پیرامون حوادث واقع در منطقه خاورمیانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد لیستی از موارد نقض قرار داد هسته ایی از سوی ایران و کشتی هایی که در تنگه هرمز مورد هدف قرار گرفتند، ارائه کرد.

وی در سخنان خود در این اجلاس اعلام کرد : برای حل مسائل دیرینه خاورمیانه به پیشنهادات و نکته نظرات جدیدی نیاز وجود دارد.

پمپئو ایران را متهم با ایجاد جو ترور و اغتشاش در سوریه، عراق ، یمن و لبنان نموده و گفت : تحریم تسلیحاتی و محدودیت سیاحتی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را که در ماه اکتبر سال 2020 پایان خواهد یافت، از نزدیک دنبال می کنیم. تمامی جهان نیز می تواند این را از نزدیک دنبال کند. در سایت وزارت امور خارجه آمریکا در بخش مربوط به ایران یک ساعت شمارش معکوس برای همین منظور وجود دارد. وقت برای محدود کردن ظرفیت تحکیم و تقویت رژیم تروریستی ایران تنگ می شود. جامعه بین المللی برای مشاهده اغتشاشات جدیدی که ایران در صورت لغو محدودیت ها ایجاد خواهد کرد و نیز ممانعت از این اقدامات وقت کافی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه برای حل مسئله سوریه ، یمن، لیبی و ایران به همکاری گسترده ایی در منطقه خاورمیانه نیاز وجود دارد گفت : برای حل مسائل لاینحل دیرینه به پیشنهادات و فکرهای جدید نیاز داریم.

مایک پمپئو در پی اجلاس به سوالات روزنامه نگاران پاسخ داده و در رابطه با نفتکشی که ادعا می شود حامل نفت خام از ایران به سوریه بود گفت : آمریکا برای جلوگیری از ارسال نفت از سوی ایران به سوریه در چهارچوب تحریم های مورد نظر هر نوع گام لازمه را بر خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!