کانادا حملات هوایی به ادلب را محکوم کرد


وزارت امور خارجه کانادا بیانیه ایی در این زمینه انتشار داد

وزارت امور خارجه کانادا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، حملات هوایی روسیه و رژیم بشار اسد به کاروان نظامی ترکیه و مردم در منطقه کاهش تنش ادلب را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه کانادا در پی حمله هوایی شدید جنگنده های متعلق به رژیم بشار اسد و روسیه به مراکز مسکونی عاری ار تنش ادلب از حساب توییتر خود پیامی به اشتراک گذاشت.

در این پیام ضمن محکوم گردیدن حملات ترتیب یافته به قافله نظامی ترکیه در سوریه و اوج گیری موج خشونت در این کشور در ابعاد ناراحت کننده چنین گفته شد : رژیم اسد و هم پیمانان آن بایستی حملات هوایی بر علیه غیر نظامیان را متوقف ساخته و شرایط مقررات آتش بس را رعایت کنند. تمامی طرفین را دعوت به احترام نهادن به تلاشهای کاهش تنش در منطقه می کنیم.

گفتنی است که در حملات هوایی دیروز روسیه و رژیم اسد به مناطق مسکونی منطقه کاهش تنش ادلب، دو کودک کشته و شش غیرنظامی نیز زخمی شده بودند.

مصطفی حاج یوسف، مدیر نیروهای دفاع مدنی ادلب (کلاه‌سفیدها) اعلام کرد:

در حملات هوایی رژیم اسد به روستای بینین از توابع شهرستان معره النعمان 6 غیرنظامی و در روستای که در میان آنها دو کودک نیز به چشم می‌خورد، جان خود را از دست دادند.

به گزارش برج‌های دیده‌بانی متعلق به مخالفان، جنگنده‌های روس، روستای بینین را مورد هدف قرار داده اند.

گفتنی است ادلب و حومه آن که در کنترل مخالفان رژیم قرار دارد، در نشست 5-4 مه سال 2017 در آستانه، پایتخت قزاقستان جزو مناطق کاهش تنش اعلام شده، اما حملات رژیم اسد و روسیه به این منطقه ادامه دارد.

حملات رژیم اسد و حامیان وی به‌رغم توافق سوچی که در 17 سپتامبر 2018 میان ترکیه و روسیه به امضا رسید، همچنان ادامه دارد. بر اثر این حملات تاکنون بیش از 553 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

مخالفان مسلح رژیم اسد نیز در تاریخ 10 سپتامبر 2018 طبق توافق‌نامه سوچی روند تحویل سلاح‌های سنگین خود در مناطق خلع سلاح را به پایان رساندند.

منابع دفاع مدنی سوریه در آخرین گزارش خود اعلام کرده که از 26 آوریل تا 19 اوت سال جاری دست‌کم 843 غیرنظامی در حملات رژیم اسد و حامیانش کشته شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا