مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال


مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها به‌طور کامل گروه‌های مربوط به خودروهای کوپه و اسپرت را بررسی کردیم و به بخش شاسی‌بلندها رسیده‌ایم؛ اما برای ورود به این بخش در ابتدا باید از دروازهٔ کراس استیشن‌ها عبور کنیم زیرا این‌ها ترکیبی از خودروهای سواری و شاسی‌بلند هستند و به‌نوعی این دو دنیا را به هم... The post مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس...

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها به‌طور کامل گروه‌های مربوط به خودروهای کوپه و اسپرت را بررسی کردیم و به بخش شاسی‌بلندها رسیده‌ایم؛ اما برای ورود به این بخش در ابتدا باید از دروازهٔ کراس استیشن‌ها عبور کنیم زیرا این‌ها ترکیبی از خودروهای سواری و شاسی‌بلند هستند و به‌نوعی این دو دنیا را به هم پیوند زده‌اند. کراس استیشن‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است بر اساس خودروهای استیشن ساخته می‌شوند و با ویژگی‌هایی مثل افزایش ارتفاع و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک سعی می‌شود کمی از توانایی‌های شاسی‌بلندها به آن‌ها اضافه شود. کراس استیشن‌ها اما در رقابت‌های پدال گروه کم‌جمعیتی بودند و تنها هشت شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که عبارت‌اند از:

مرسدس بنز E کلاس آلترین

ولوو V90 کراس کانتری

پژو 508 RXH

تویوتا ونزا

فولکس‌واگن پاسات آلترک

سوبارو اوت‌بک

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر

آئودی A4 آلرود

مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال

این هشت کراس استیشن در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب چهار شرکت‌کننده حذف و چهار خودرو شامل مرسدس بنز آلترین، تویوتا ونزا، فولکس‌واگن آلترک و آئودی آلرود به مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کردند. سپس خودروهای پیروز مرحلهٔ قبلی در این مرحله نیز طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا فینالیست‌های گروه کراس استیشن‌ها مشخص شوند. در این دوئل‌ها مرسدس بنز آلترین و آئودی آلرود به پیروزی رسیده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا در آخرین دوئل این گروه، بر سر قهرمانی مبارزه کنند.

مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال

در این دوئل مجموعاً 1235 رأی به ثبت رسیده است که مرسدس بنز 714 عدد از آن‌ها را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب با کسب 58 درصد از کل آراء پیروز و قهرمان گروه کراس استیشن‌ها شده است. از سوی دیگر، آئودی آلرود که از بنیان‌گذاران این کلاس محسوب می‌شود با دریافت 521 رأی به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرده است. کراس استیشن مرسدس بنز اما برای اینکه به این جایگاه نائل شود در مرحلهٔ مقدماتی با ولوو کراس کانتری به رقابت پرداخت و با مغلوب کردن آن به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه یافت. آلترین در این مرحله نیز توانست حریف خود که فولکس‌واگن آلترک بود را شکست دهد و به فینال صعود کند.

مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال

رقبای مرسدس بنز آلترین در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله رقیب درصد آراء
مقدماتی ولوو کراس کانتری 66
نیمه‌نهایی فولکس‌واگن آلترک 83
نهایی آئودی آلرود 58
دو شرکت ولوو و آئودی با معرفی مدل‌های XC و آلرود بنیان‌گذاران کلاس نوظهوری به نام کراس استیشن بودند. این خودروها در بازار به موفقیت دست یافتند درحالی‌که افزایش محبوبیت فوق‌العادهٔ کراس‌اوورها طی سال‌های اخیر نیز روی فروش کراس استیشن‌ها تأثیر مثبت گذاشته است. به همین دلیل، دیگر خودروسازان هم به ساخت این استیشن‌های بلندقامت ترغیب شدند. یکی از این شرکت‌ها مرسدس بنز بود که هرچند دیر ولی نهایتاً در نمایشگاه پاریس 2016 کراس استیشن خود که بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس ساخته شده بود را با نام آلترین معرفی کرد. این خودرو در سه مدل و فقط با موتورهای دیزلی به بازار عرضه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها E400d نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز است. تمامی مدل‌های آلترین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند.

مشخصات فنی

مدل E400d
پیشرانه 3 لیتری I6 توربودیزل
قدرت 340 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.4 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,947 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,939 میلی‌متر
وزن 2055 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.4 لیتر ترکیبی
قیمت 55,775 پوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403