رانندگان در معابر حاشیه شهر مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی باشند


رانندگان در معابر حاشیه شهر مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی باشند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رانندگانی که در معابر حاشیه شهر ترددمی کنند مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی درسطح راه باشند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهارداشت:شمار زیادی ازتصادفات که عموما خطرآفرین نیز هستند در اثر برخورد با وحوش و حیوانات رخ می دهند.

وی افزود: فضای اطراف راه ،محیط مناسبی برای زندگی و گاهی تغذیه بعضی جانوران به وجود می آوردکه طبعاً هم خود این جانوران و هم صیادان را به سمت راه می کشاند و به همین دلیل تمایل به عبور از راه و افزایش خطر می کند.

کهزادی بابیان اینکه طبق اعلام سازمان محیط زیست، 70درصد وحوش تلف شده دراثر برخورد وسایل نقلیه از بین رفته اند، تصریح کرد: وجوداجسادمتعدد وحوش روی سواره رو، کناره راه،دلیل روشنی برمرگ وحوش دراثر تصادف وسایل نقلیه می باشند.

این مقام مسئول درادامه اضافه کرد: باورمتعارف این است که برخورد و تصادف جانوران کوچک (خرگوش،گربه وحشی،روباه و پرندگان )با وسایل نقلیه ،خطرآفرین نیست، گرچه حواس پرتی راننده، دراثر برخورد یک پرنده با شیشه جلوی خودرو نیز می تواند موجب بروز حوادث خطرناکی شود.‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ضمن تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه درمعابر و کمربندی های اطراف شهر از سازمان های مسئول خواست به منظورفراهم کردن ایمنی دربرابرحواث ناشی ازعبورجانوران از عرض راه ،با شناسایی مسیرعبورآنهابه نحوشایسته چاره اندیشی کنند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس