دستگیری ها در بحرین با وجود هشدار نهادهای حقوق بشری ادامه دارد


دستگیری ها در بحرین با وجود هشدار نهادهای حقوق بشری ادامه دارد

تهران – ایرنا – دستگیری ها در بحرین با وجود هشدار نهادهای حقوق بشری همچنان ادامه دارد. در جدیدترین نمونه ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین اعلام کرد که ماموران رژیم آل خلیفه یک معلول جسمی_حرکتی را در مقابل محل کارش دستگیر و او را به زندان منتقل کردند.

به گزارش پایگاه خبری "اللولوه" بحرین، «ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی ائتلاف "۱۴ فوریه" در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: نهادهای امنیتی آل خلیفه "هانی محمد النجار" را که از زمان تولد خود مبتلا به یک بیماری ژنتیک و از نظر جسمی و حرکتی ناتوان است دستگیر کرده اند.
وی افزود: زندگی النجار در خطر است و مسئولیت هرگونه ضعف بدنی و یا تشدید بیماری متوجه رژیم آل خلیفه در بحرین است.
النجار از ابتدای تولدخود به بیماری ژنتیکی "ضعف عضلانی پروگزیمال" (Proximal muscle weakness) مبتلا است و در حرکت دادن عضلات خود ناتوان می باشد.
همچنین ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین روز گذشته (سه شنبه) در همبستگی با زندانیان سیاسی این کشور بیانیه‌ ای صادر و از سکوت آمریکا و انگلیس در برابر جنایات آل خلیفه انتقاد کرد.
در این بیانیه مسئولان رژیم بحرین از جمله وزیر کشور مسئول کامل سلامت زندانیان سیاسی معرفی شده و از همه نخبگان و مراجع تصمیم گیرنده بین المللی خواسته شده تا مسئولیت خود را برعهده گرفته و برای توقف ظلم روزانه آل خلیفه علیه زندانیان سیاسی فوری وارد عمل شوند.
حدود ۲۰۰ زندانی سیاسی در زندان «جو» شهر منامه پایتخت بحرین از روز ۱۵ اوت جاری (۲۴ مرداد) در همبستگی با ۱۵ زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زدند.
مسئولان زندان «جو» ۱۵ زندانی را از بیش از دوسال پیش تاکنون در ساختمانی جدا از سایر زندانیان در شرایط بدی نگهداری می‌کنند و محدودیت‌های زیادی علیه آنها اعمال کرده‌اند.
سازمان عفو بین الملل نیز روز گذشته اعلام کرد، بیش از ۴۵۰ زندانی در دو زندان "الحوض الجاف" و "جو" دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.
به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.
رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو