هشدار سفیر چین از احیای دوباره داعش در سوریه


هشدار سفیر چین از احیای دوباره داعش در سوریه

نماینده چین در سازمان ملل از قدرت گرفتن دوباره تروریست داعش در سوریه هشدار داده و خواستار تسریع روند برقراری صلح بین گروه های مخالف در سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، نماینده چین در سازمان ملل از قدرت گرفتن دوباره تروریست داعش در سوریه هشدار داده و خواستار تسریع روند برقراری صلح بین گروه های مخالف در سوریه شده است.

زی زیاویان فرستاده ویژه دولت چین در امور سوریه پس از گفتگو با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در ژنو ، تأکید کرد: خطر احیای داعش وجود دارد و برخی از نشانه های آن در سوریه دیده شده است.

به دنبال گسترش سریع این گروه از سال 2014 و دستگیری آن در مناطق گسترده ای از شام ، در سال 2016 در نتیجه ائتلاف بین المللی که هم بازیگران داخلی و هم خارجی بر علیه آن می جنگند ، شروع به از بین بردن قلمرو کرد. به تدریج کنترل سنگرهای اصلی خود مانند موصل در عراق و رقه در سوریه را از دست داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در ماه دسامبر اعلام کرد که سربازان آمریکایی به دلیل شکست داعش از کشور سوریه خارج خواهند شد.

سازمان ملل همچنین در اوایل ماه جاری گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد رهبران داعش به دنبال ایجاد شرایط و تحکیم قدرت در عراق و سوریه هستند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...