ایلهان عمر کمک آمریکا به اسرائیل را محکوم کرد


ایلهان عمر کمک آمریکا به اسرائیل را محکوم کرد

ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت سالهاست که آمریکا از صهیونیستها حمایت می کند تا مردم فلسطین را به قتل برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از هیل، ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا و عضو حزب دموکرات این کشور ارسال میلیاردها دلار از مالیات مردم این کشور به سرزمین های اشغالی را محکوم کرد. وی گفت سالهاست که آمریکا از صهیونیستها حمایت می کند تا مردم فلسطین را به قتل برسانند.

ایلهان عمر که عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکاست پیش از این قرار بود به همراه رشیده طلیب، دیگر نماینده زن مسلمان کنگره، این ماه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هفته گذشته اعلام کرد به دلیل انتقاد‌های این دو نماینده از اسرائیل مانع سفر آن‌ها خواهد شد.

بنابر اعلام سرویس پژوهشی کنگره، اسرائیل یکی از بزرگترین دریافت‌کنندگان کمک‌های خارجی آمریکاست. در سال ۲۰۱۶، دولت آمریکا و اسرائیل یک تفاهم‌نامه‌ای ۱۰ ساله جدید امضا کردند که به موجب آن واشنگتن متعهد شد ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه کند که تا سال مالی ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

ایلهان عمر در جلسه علنی کنگره آمریکا گفت این سوال هنوز در آمریکا بی پاسخ مانده است که دلارهای آمریکایی چرا باید برای گسترش شهرک های یهودی نشین هزینه شود.

وی گفت کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در حالی سال به سال افزایش می یابد که جنایت های این رژیم علیه مردم فلسطین بر همه آشکار شده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن