8 روش بی‌نظیر برای استفاده از زنجبیل در صبحانه


... نوشته 8 روش بی‌نظیر برای استفاده از زنجبیل در صبحانه اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

هرچند صبحانه مهمترین وعده‌ی غذایی است، اما گاهی اوقات می‌تواند کمی تکراری و خسته‌کننده باشد. مگر این‌که زنجبیل داشته باشید! در ادامه با ۸ روش بی‌نظیر برای استفاده از زنجبیل در صبحانه آشنا می شوید.

8 روش بی‌نظیر برای استفاده از زنجبیل در صبحانه

این ابرخوراکی همه‌کاره مزایای بی‌نظیری برای سلامتی دارد، از درمان حالت تهوع گرفته تا کاهش درد. اما چه چیزی واقعا در مورد این ریشه‌ی خوراکی عالی و فوق‌العاده است؟ استفاده از این ابرخوراکی آسان است و به راحتی می‌توانیم آن را به هر وعده‌ای در طول روز اضافه کنیم.

خواه بخواهید تندی آن را با کره مخفی کنید یا این‌که تمام حس‌های‌تان را در هنگام نوشیدن قهوه بیدار کنید، به هر حال زنجبیل می‌تواند طعم شگفت‌انگیز و منحصر به فردی را برای صبحانه‌ی شما به ارمغان بیاورد. در این نوشتار با هشت شیوه آشنا خواهیم شد برای این‌که از زنجبیل در صبحانه استفاده کنیم و از تمام مزایایی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شویم.

۱. مقداری زنجبیل به قهوه‌ی صبحانه‌تان اضافه کنید

قهوه و زنجبیل یکی از قدرتمندترین ترکیبات را برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد فراهم می‌کنند، به ویژه به این دلیل که قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان در جهان است. برای داشتن ترکیبی فوق‌العاده روی میز صبحانه‌تان، خیلی ساده مقداری پودر زنجبیل را به قهوه‌تان اضافه کنید (تا ۱ قاشق چایخوری به ازای هر فنجان). به این ترتیب نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه برای شروع صبح خواهید داشت بلکه به سیستم گوارش‌تان نیز کمک شایانی خواهید کرد.

۲. چای زنجبیل برای این‌که دوز روزانه‌ی ویتامین C را دریافت کنید

چای زنجبیل یک نوشیدنی محبوب برای گرم شدن در روزهای سرد زمستانی است. این چای نه تنها گرمابخش و آرام‌کننده است، بلکه ممکن است درمانی برای درد و ناراحتی معده هم باشد. نوشیدن یک فنجان از این چای تند در هنگام صبح به ویژه در کاهش تهوع، بیماری حرکتی یا حالت تهوع صبحگاهی ناشی از بارداری مفید خواهد بود.

شما به راحتی می‌توانید چای زنجبیل را در خانه آماده کنید به این ترتیب که مقداری زنجبیل رنده شده را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید برای بهبود طعم چای کمی‌ شکر هم به آن اضافه کنید. چای زنبیل در فروشگاه‌ها نیز در دسترس است.

۳. کمی مربای زنجبیل روی بیسکویت‌های‌تان پخش کنید

تقریبا بیش‌تر خانه‌ها پر هستند از انواع و اقسام مرباهای میوه‌ای! اما آیا تا به حال شده که مربای زنجبیل را امتحان کنید؟ شاید این مربا سالم‌ترین گزینه‌ی موجود نباشد اما قطعا یکی از خوراکی‌ها سالم محسوب می‌شود. خواه مربا را خریداری کنید خواه خودتان آن را درست کنید، مالیدن مقداری از آن روی بیسکوییت یا نان تست، ترکیب بسیار خوشمزه‌ای برای‌تان خواهد ساخت.

* نکته: برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند و باید قند کمی مصرف کنند یک گزینه این است که یک تکه زنجبیل را رنده کرده و آن را به مقداری کره‌ اضافه کنید. این ترکیب می‌تواند طعم جدید و لذت‌بخشی برای‌تان باشد.

۴. شیره‌ی افرا خود را با گزینه‌ی خوشمزه‌تری جایگزین کنید

شیره‌ی زنجبیل می‌تواند گزینه‌ی سالم‌تر و خوشمزه‌تری به جای شیره‌ی افرا باشد. این شیره که فقط از دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده تهیه می‌شود خوشمزه است و همراه با کلوچه و بیسکوییت، جوی دوسر، پنکیک و وافل عالی می‌شود. شما به راحتی می‌توانید شیره‌ی زنجبیل خودتان را در خانه آماده کنید به این ترتیب که مواد تشکیل‌دهنده را ۳۰ دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید تا بافتی نرم و لطیف حاصل شود.

مواد لازم برای تهیه‌ی شیره زنجبیل

– ۱۱۰ گرم زنجبیل پوست‌کنده و ریز خرد شده

– ۱ فنجان شکر

– ۱ فنجان آب

۵. یک کاسه گرانولای ضد التهابی را امتحان کنید

یک کاسه گرانولای ترد و غنی از فیبر همیشه یک انتخاب آسان برای صبحانه است. اما اضافه کردن زنجبیل معطر و تند به گرانولا، قطعا ترکیب بهتری به شما خواهد داد.

دو و نیم سانت زنجبیل را رنده کنید و آن را با عسل یا روغن نارگیل ذوب‌شده مخلوط کنید، سپس ترکیب حاصل را روی ظرف صبحانه‌تان بریزید.

اضافه کردن زنجبیل به صبحانه، مزایای ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای را به ویژه برای کسانی که مبتلا به آرتریت روماتویید هستند، ارائه می‌دهد.

6۶. آب زنجبیل به اسموتی‌های‌تان اضافه کنید

برای داشتن یک اسموتی انرژی‌بخش در وعده‌ صبحانه‌تان، کمی آب زنجبیل به آن اضافه کنید. آب زنجبیل در انواع مختلفی از غذاها عالی می‌شود از جمله غذاهایی که به روش طبخ با روغن داغ آماده می‌شوند و انواع سس سالاد. این ماده مزایای منحصر به فردی برای سلامتی دارد، از افزایش متابولیسم گرفته تا مبارزه با باکتری‌ها به شیوه‌ای طبیعی. آب زنجبیل به خصوص برای درمان درد، گرفتگی‌های قاعدگی و درد ناشی از ورزش استفاده می‌شود.

در صورتی که آب زنجبیل برای شما زیادی تند است، خیلی ساده آن را به اسموتی صبحانه‌تان یا شیکِ بعد از ورزش‌تان اضافه کنید.

۷. با خوراکی‌های آماده، انرژی بدن‌تان را افزایش بدهید

زیاد وقت ندارید؟ اشکالی ندارد، باز هم می‌توانید از مزایای زنجبیل بهره‌مند شوید. می‌توانید خوراکی‌های آماده‌ی حاوی زنجبیل را در دسترس داشته باشید مواردی مثل بیسکوییت زنجبیلی.

۸. زنجبیل را به شیرینی‌های صبحانه‌تان اضافه کنید

مطمئنا، زنجبیل در کیک‌ها و کلوچه‌های محبوبی استفاده می‌شود – شیرینی زنجبیلی، کوکی زنجبیلی، نان زنجبیلی و موارد دیگر. اما شما می‌توانید کلوچه‌ها و نان‌های صبحانه‌تان را با استفاده از زنجبیل خوش عطر و قوی‌تر کنید.

با این همه فایده‌ای که زنجبیل برای سلامتی دارد و همین‌طور تلاش و زحمت کمی که برای گنجاندن آن در وعده‌ی صبحانه وجود دارد، عدم استفاده از این ابرخوراکی اشتباه است. آیا شما شیوه‌ی متفاوتی برای گنجاندن این ماده در صبحانه‌تان دارید؟ لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کاربازده – سارا فیضی

منبع: هلث لاین

۸ روش بی‌نظیر برای استفاده از زنجبیل در صبحانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر