سفارش پیامبر (ص) به مسلمانان درباره غدیر + فیلم


سفارش پیامبر (ص) به مسلمانان درباره غدیر + فیلم

عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و علاوه بر پیامبر اکرم (ص) بسیاری از ائمه اطهار بر اهمیت بزرگداشت آن تأکید کرده‌اند.

سفارش پیامبر (ص) به مسلمانان درباره غدیر + فیلمحجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی، درباره عید غدیر به خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیامبر اکرم (ص) در غدیر یک وظیفه را تبیین کرده اند؛ ایشان جمله زیبایی در خطبه غدیر دارند که حاوی وظیفه ای است که بر عهده همه گذاشتند. ایشان فرمودند پیام غدیر را آن که حاضر است، به آن کسی که نبوده، برساند. هر پدری این پیام را تا قیامت به فرزندش برساند.‌ پس ای شیعه امامیه، غدیر را باید به فرزندت برسانی. این سفارش پیامبر (ص) است. بیهوده نیست که فرموده اند بهترین روز سال غدیر است. بیهوده نیست که فرموده اند مردم در روز غدیر به قدری بخشش می‌شوند که از کل رمضان و عید فطر بیشتر است. بهترین زمان بخشش عید غدیر است.

وی افزود: بهترین زمان اطعام هم عید غدیر است. غدیر عید رسیدگی به مردم و توجه اجتماعی است. هر عیدی که در نوروز داده‌ایم، باید بیشتر از آن را در عید غدیر بدهیم. اگر در کشور ما عید غدیر تبیین شده بود، بهترین و بیشترین عیدی در این روز داده می‌شد. نوروز عید ایرانی و غدیر عید اسلامی است. نمی‌خواهم منکر نوروز شوم، اما غدیر را باید تقویت کنیم.

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: توجه داشته باشیم که می‌توانیم غدیر را به دیگران منتقل کنیم. سفارش پیامبر (ص) در مورد غدیر یک جمله بود. درباره غدیر سکوت نکنیم و پیام آن را منتقل کنیم. غدیری شدن یعنی به هر کسی که می‌توانیم پیام غدیر را برسانیم. پیامبر (ص) به همه پدر‌ها امر کردند که پیمان و جریان غدیر را به فرزندان برسانند. همه باید این پیام را به همدیگر برسانیم؛ بنابراین باید با غدیر زندگی کرد.

شما می توانید فیلم کامل این صحبت ها را در ادامه ببینید؛

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر