جابه جایی بیش از 34 میلیون کالا از بنادر هرمزگان


جابه جایی بیش از  34 میلیون کالا از بنادر هرمزگان

بندرعباس-ایرنا- 34 میلیون و 246 هزار و 638 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای فروردین تا ابتدای مرداد ماه امسال از بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در تشریح گزارش عملکرد مجموعه ۷۱ بندرهرمزگان افزود: در این مدت ۱۴میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۱.۴ درصدی از بنادر تجاری استان صادر شده است.
وی بیان داشت: یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۴ تن از کالاهای غیرنفتی با افزایش ۲۵درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن نیز ترانزیت شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کابوتاژ (کران بری) ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۰ تن با افزایش ۹ درصدی و واردات سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۵درصدی در بنادر استان خبر داد.
وی گفت: میزان صادرات فرآورده های نفتی نیز از بنادر هرمزگان چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۹۴ تن است.
عفیفی پور یادآور شد: در مدت یاد شده، ۲۴هزار و ۶۲۳ تن با افزایش ۶۰درصدی در همسنجی با پارسال ترانزیت و ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار تن با افزایش ۹درصدی کابوتاژ شد.

تخلیه و بارگیری ۵۴۱هزار کانتینر در بنادر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سالجارهی، ۵۴۱ هزار و ۶۹ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

ثبت ترابری ۷میلیون سفر دریایی درهرمزگان
عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران عنوان کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای مردادماه جاری ترابری هفت میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.
وی از پهلوگیری ۲۸ هزار و ۴۲۰ فروند شناور در بنادر هرمزگان خبر داد و گفت: هزار و ۸۱۲ فروند کشتی بالای هزار تن و ۲۶ هزار و ۶۰۸ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403