پیش بینی اقتصاددانان درباره رکود در سال 2021


پیش بینی اقتصاددانان درباره رکود در سال 2021

سایت طلا :74 درصد اقتصاددانان آمریکایی ضمن ابراز نگرانی درباره سیاست های اقتصادی دولت ترامپ پیش بینی می کنند که اقتصاد این کشور تا پایان 2021 میلادی با رکود روبرو خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد تجاری آمریکا نشان می دهد که بیش از 74 درصد اقتصاددانان به شدت نگران ریسک ناشی از سیاست های اقتصادی دولت ترامپ هستند و پیش بینی می کنند که اقتصاد آمریکا تا پایان 2021 میلادی با رکود روبرو خواهد شد.

این نظرسنجی افزود: اکثر اقتصاددانان با دیدگاه ترامپ خوش بینانه ترامپ درباره اقتصاد آمریکا هم نظر نیستند و بر این باورند که اقتصاد آمریکا تا پایان 2021 با رکود همراه خواهد بود.

34 درصد اقتصاددانان نیز معتقدند که ضعف اقتصادی آمریکا موجب رکود در سال 2021 خواهد شد. این رقم در نظرسنجی فوریه به 25 درصد رسیده بود.

38 درصد اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی نیز پیش بینی می کنند که رکود اقتصادی سال آینده به وقوع خواهد پیوست. این رقم در نظرسنجی فوریه به 42 درصد رسیده بود.

عملکرد مثبت و قوی اقتصاد آمریکا می تواند عامل مهمی برای پیروزی مجدد جمهوریخواهان در انتخابات 2020 باشد ولی آمارهای رسمی نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا از جولای تاکنون 6.4 درصد کاهش داشته است.

ترامپ در تازه ترین اظهار نظر خود هر گونه نگرانی و واهمه درباره رکود اقتصادی را رد کرده است.

این در شرایطی است که ترامپ تهدید کرده است که تعرفه های تجاری جدیدی را علیه 300 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. این نظرسنجی نشان می دهد تنها 5 درصد اقتصادانان نسبت به دستیابی به یک توافق جامع و کامل تجاری بین آمریکا و چین خوش بین هستند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟