ادعای الشرق الاوسط: اسرائیل در سایه تفاهم آمریکا و روسیه ایران را در عراق و سوریه تعقیب می کند


ادعای الشرق الاوسط: اسرائیل در سایه تفاهم آمریکا و روسیه ایران را در عراق و سوریه تعقیب می کند

شفقنا- روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی مدعی شد که بمباران پایگاههای وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق توسط اسرائیل که در هفته های گذشته 3 بار تکرار شده، در سایه تفاهم آمریکایی- روسی در این زمینه صورت گرفته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الشرق الاوسط به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک غربی خوانده، مدعی شد که براساس تفاهم آمریکا […]

ادعای الشرق الاوسط: اسرائیل در سایه تفاهم آمریکا و روسیه ایران را در عراق و سوریه تعقیب می کند

شفقنا- روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی مدعی شد که بمباران پایگاههای وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق توسط اسرائیل که در هفته های گذشته ۳ بار تکرار شده، در سایه تفاهم آمریکایی- روسی در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الشرق الاوسط به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک غربی خوانده، مدعی شد که براساس تفاهم آمریکا و روسیه که در آن تضمین امنیت اسرائیل و تعقیب ایران در عراق و سوریه اولویت داده شده، اسرائیل اقدام به بمباران مخازن و پایگاههای بسیج مردمی در عراق می کند.

این روزنامه به نقل از منابع خود مدعی شد که براساس این تفاهم، تل آویو نباید حملات خود را رسما اعلام کند تا زمینه کنترل تنش منطقه ای فراهم گردد.

روزنامه مذکور با اشاره به نشست سه گانه روسای شورای امنیت آمریکا، روسیه و اسرائیل در قدس اشغالی که چندی پیش برگزار شد، به نقل از منابع خود افزود: آن نشست نمادین بود و ترجمه نتایج دو نشست ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ مبنی بر اولویت دادن به امنیت اسرائیل در سوریه و عراق همراه با حضور روسیه و احتمال عقب نشینی آمریکا از منطقه بود.

الشرق الاوسط در ادامه آورد: واشنگتن در چارچوب سیاست فشار حداکثری علیه ایران و بدون لطمه زدن به حضور آمریکا در عراق همراه با احتمال هماهنگی عملیاتی ایالات متحده و اسرائیل به دلیل حضور آمریکا در عراق، به این موضوع چراغ سبز نشان داد.

روزنامه مذکور در پایان آورده است: اگر تفاهم آمریکا و روسیه برای تضمین امنیت اسرائیل در حال حاضر شامل عراق و سوریه می شود، این سوالها باقی می ماند که در سایه دستیابی نتانیاهو به حمایت پوتین و عصبانیت وزیر دفاع سوریه از سرنگونی جنگنده روسیه در دریای مدیترانه، هماهنگی میان تل آویو و مسکو علیه ایران در سوریه تاکی ادامه می یابد؟ تعادل میان هدف قرار دادن ایران در عراق و میان چراغ سبز واشنگتن با وجود نیروهای آمریکایی در عراق، تاکی حفظ خواهد شد؟

خبر را در الشرق الاوسط ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس