بیش از یک میلیارد ریال به حساب صندوق های روستایی سروآباد واریز شد


بیش از یک میلیارد ریال به حساب صندوق های روستایی سروآباد واریز شد

سنندج - ایرنا - مدیر ملی پروژه پیشرفت و آبادانی طرح بنیاد علوی سروآباد از واریز یک میلیارد و 852 میلیون و 600 هزار ریال تسهیلات اشتغالزایی به حساب صندوق های توان افزایی روستایی ایجاد شده در این شهرستان خبر داد.

زانیار شیخه پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع بکار طرح بنیاد علوی در شهرستان سروآباد تشکیل صندوق های توان افزایی روستایی در سطح ۳۰ روستای هدف این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در ۳۰ روستای شهرستان گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره تشکیل شده و از مجموع گروه های هر روستا صندوقی با نام همان روستا شکل گرفته هر صندوق دارای سه عضو هیات مدیره متشکل از سرگروه های هر روستاست که وظیفه آنها جمع آوری آورده شخصی اعضای گروه و پس انداز کردن آن در حسابی نزد بانک سینا است.

مدیر ملی پروژه پیشرفت و آبادانی طرح بنیاد علوی شهرستان سروآباد یادآور شد: هر عضو گروه می تواند هر ماه به دلخواه خود از ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال در صندوق پس انداز روستا واریز کند و بعد از گذشت سه ماه ۱۰ برابر آورده خود را به صورت تسهیلات دریافت کند.

وی گفت: در هر روستا حداقل سه گروه تشکیل شده و هر گروه تا ۱۵ نفر عضو دارد که در برخی از روستاها نظیر روستای نسل در بخش مرکزی ۱۵ گروه تشکیل شده و هم اکنون در این ۳۰ روستا بیش از یک هزار نفر عضو گروه ها هستند.

بیش از یک میلیارد ریال به حساب صندوق های روستایی سروآباد واریز شد

شیخه پور یادآور شد: در ۲ ماه از تشکیل گروه ها در این روستاها، اعضای گروه ها بیش از ۹۲۰ میلیون ریال در صندوق های روستایی پس انداز کردند که در این راستا بنیاد علوی به پاس اعتماد مردم این روستاها یک ماه زودتر از موعد مقرر ۲ برابر موجودی این صندوق ها را به حساب آنها واریز کرد.

وی اظهار داشت: با واریز یک میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال توسط بنیاد علوی به صندوق های خُرد روستایی هم اکنون موجودی این صندوق های روستایی به ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

شیخه پور با بیان اینکه هدف از تشکیل صندوق های توان افزایی در روستاها پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در روستاها است، افزود: اعضای این گروه ها می توانند از موجودی صندوق ها تسهیلات بدون ضامن و هیچ شرایطی دیگری دریافت کرده و نسبت به راه اندازی مشاغل خُرد اقدام کنند و ضمانت دریافت تسهیلات برای اعضای این گروه ها زنجیره ای بوده و دیگر اعضای گروه ضامن فرد تسهیل گیرنده می شوند.

پیرو تفاهم نامه استانداری کردستان با بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم، مجریان طرح توان افزایی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد مستقر شده اند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی