«سنگ نگاره های ایران نمادهای اندیشه نگار»


«سنگ نگاره های ایران نمادهای اندیشه نگار»

خمین - ایرنا - کتاب « سنگ نگاره های ایران نمادهای اندیشه نگار» توسط پژوهشگر اهل خمین « محمد ناصری فرد » در سال 1388 با قیمت 150 هزار ریال روانه بازار کتاب شد.

نویسنده کتاب «سنگ نگاره های ایران نمادهای اندیشه نگار» این مجموعه را در ۴۴۶صفحه با تیراژ یک هزار نسخه و در قالب ۱۶ فصل با موضوعاتی نظیر تاریخچه سنگ نگاره ها، سنگ نگاره های نویافته در ایران، کتیبه های نویافته تیمره، چگونگی سالیابی سنگ نگاره ها، عوامل موثر در تخریب سنگ نگاره ها به رشته تحریر درآورده است .
خوانندگان این کتاب برای نخستین بار با کهن ترین خط ایران (کتیبه های خطی پروتو ایلامی ProtoElamite حداقل ۲۳۰۰ ق.م )، کتیبه خط پهلوی با طرح گرافیکی منحصر به فرد، فنجان نماهای CupMarkS مختلف با راز و رمزهای شگفت انگیز و نقش های زیگورات هایی Ziggurat همگون طرح زیگورات اور در میان رودان آشنا می شوند.
نقش های پنجه های دست Hand Prints در نقاط مختلف ایران با اسرار مسحور کننده ملی و جهانی، محوطه های جدید سنگ نگاره هادر نقاط مختلف ایران با مشابهت های نزدیک به هم ،نقش نمادهایی دقیقاً شبیه به دیگر نقاط جهان با تعاریف یکسان و پیوستگی های پیامی شگفت انگیز، معرفی سیر تطوّر خط در ایران از خطوط تصویری پیکتوگرام Pictogram تا الفبایی Alphabetic و معرفی بیش از ۱۰۰۰ تصویر از سنگ نگاره های مکشوفه در ایران و دیگر نقاط جهان، برای نخستین بار در ایران در این کتاب ارایه شده است.
« محمد ناصری فرد» کتاب های " آثار تاریخی خمین " را در سال ۱۳۸۵ و موزه های سنگی، هنرهای صخره ای (سنگ نگاره های ایران) را در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسانده است.
یک هزار سنگ نگاره در مساحتی حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع در منطقه تیمره شهرستان خمین وجود دارد که قدمت برخی از آن ها به بیش از ۴۰ هزار سال می رسد و در سال ۸۹ ثبت ملی شده است.
۹۹۳۰/۳۰۷۵


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان