‌کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست


‌کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 112 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه می رود.

‌«شهرام عسکری» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: از این میزان ۷۸ هزار هکتار کشت گندم آبی ۲۶ تا ۲۷ هزار هکتار جو ۷ هزار هکتار کلزا و ۳۰۰ هکتار چغندر است.

وی با اشاره به آمادگی جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه در استان اظهار کرد: بذر مورد نیاز و ادوات مکانیزه به اندازه کافی داریم و نهادهای کشاورزی نیز در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال منابع آبی استان نسبت به سال قبل بهتر بوده اما باید در خصوص مصرف آب نیز صرفه جویی صورت گیرد.

عسکری تصریح کرد: ۴۰ درصد اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز هستند که برنامه داریم سالانه ۲ تا ۳ هزار هکتار به این میزان اضافه کنیم.

وی در خصوص مشکلات کشت ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان از بذر خود مصرفی استفاده می کنند که بذر تولیدی استان به سایر استان ها ارسال می شود ۶ شرکت تولید بذر با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در استان فعالیت دارند که در صورت نیاز کشاورزان و متقاضی خرید بودن، می توانیم ۲ برابر بذر موجود تولید داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهت تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان آمادگی داریم و تاکنون مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.

عسکری بیان کرد: هنوز کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست و طی چهار سال اخیر ۳۰۰ نفر کارشناس کشاورزی در استان استخدام و به کارگیری شد و مشکلی در خصوص نیروی انسانی نداریم اما از کشاورزان انتظار داریم که درخصوص کشت از این کارشناسان استفاده کنند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس