2 واحد مسکونی در شهرری وقف شد


2 واحد مسکونی در شهرری وقف شد

شهرری- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: 2 واحد مسکونی به ارزش 15 میلیارد ریال به مناسبت عید غدیرخم در شهرری توسط خیرین وقف شد.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ واحد مسکونی ۷۶ متری هر کدام به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت تامین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج) توسط خیرین وقف شد.

وی افزود: یکی از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف می‌توان محرومیت را در جامعه کاهش داد چرا که وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: باید موضوع وقف، آثار، برکات و کارکردهای زیبای آن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، فرهنگی و هنری وارد زندگی مردم شود.

به گزارش ایرنا، اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود.

شهرستان ری با جمعیت در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، فشافویه، قلعه نو، خاوران و کهریزک در جنوب استان تهران واقع شده است.

/۶۰۰۳/۷۲۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید