بیش از 19 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه اختصاص یافت


بیش از 19 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه اختصاص یافت

فهیمه روشن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اختصاص پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به حوزه گردشگری، اظهار داشت: سرفصل جدیدی با عنوان ایجاد زیرساخت های توسعه گردشگری داخلی طراحی شده که اعتبار پنج میلیارد تومان به این بخش و ۳۶۰ میلیون تومان به تبلیغات گردشگری اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص پنج میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان به حوزه صنایع دستی در شهرستان کرمانشاه خبر داد و افزود: پنج میلیارد تومان به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی شهر کرمانشاه و ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی اختصاص یافته است.

روشن اعتبار اختصاص یافته به حوزه میراث فرهنگی را نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این اعتبار ۲ میلیارد تومان به مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار تاریخی، ۲۰۰ میلیون تومان به تکیه معاون الملک و ۲۰۰ میلیون تومان به مرمت اضطراری بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پنج میلیارد تومان نیز به حوزه سرمایه گذاری اختصاص یافته که بصورت کمک های فنی اعتباری به تاسیسات گردشگری کمک خواهد شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه، این اعتبارات موجب تسریع اجرای پروژه‌ها و در ادامه شکوفایی اقتصاد و رونق تولید و شکوفایی صنعت گردشگری کرمانشاه خواهد شد.

طاق بستان، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی از شاخص ترین آثار تاریخی شهر کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا