کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی سنندج به دستگاه تست هیدرواستاتیک مجهز شد


کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی سنندج به دستگاه تست هیدرواستاتیک مجهز شد

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از تجهیز کارگاه شارژ کپسول  آتش نشانی به دستگاه تست هیدرو استاتیک خبر داد و گفت: دستگاه تست هیدرو استاتیک برای تست کپسول‌های پودر و گاز و آب و کف کاربرد ویژه‌ای دارد.

سهیل فضل وزیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه کارگاه شارژ کپسول این سازمان به دستگاه تست هیدرواستاتیک تجهیز شد، اظهار داشت: یکی از وسایلی که در زمان بروز حریق اهمیت ویژه دارد کپسولهای خاموش کننده حریق است.

وی اضافه کرد: کپسول های خاموش کننده آتش به علت تحت فشار بودن به مروز زمان دچار خوردگی و فرسودگی می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: بازرسی دوره‌ای از نحوه کارکرد این کپسول‌ها بسیار حائز اهمیت است و کپسول‌های فرسوده باید از رده خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه تست هیدرو استاتیک برای تست کپسول های پودر و گاز و آب و کف کاربرد ویژه ای دارد یادآور شد: نحوه کار این دستگاه به صورتی است که کپسول‌ها از لحاظ ظاهر و تاریخی که روی آنها درج شده و همچنین از لحاظ فرسودگی و مقاومت جدارهای سیلندر با فشار معدل ۳۰ بار هوا یا دو برابر حد مجاز ظرفیت سیلندر تست می‌شوند.

فضل وزیری گفت: بعد از تست کپسول‌های آتش نشانی در صورتی که کپسول قابلیت شارژ داشته باشد وارد چرخه شارژ شده در غیر این صورت کپسول از رده خارج می‌شود.

وی افزود: کپسول‌های که قابلیت شارژ نداشته باشند وارد مخزن تعبیه شده قرار می‌گیرند و با آوردن بار بیش از حد مجاز به کپسول موجب ترکیدن شده و برای همیشه از رده خارج می‌شوند.

فضل وزیری اظهار داشت: دستگاه‌های موجود و فعال در کارگاه شارژ شامل دستگاه پرکن پودر، دستگاه شارژ کپسول co۲، دستگاه شارژ سیلندر تنفسی و دستگاه گیره کپسول است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: برای خرید این دستگاه ۱۵۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

۷۳۴۸/۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی