حوزه پدافند غیرعامل بودجه جاری و مستمر نیازمند است


حوزه پدافند غیرعامل بودجه جاری و مستمر نیازمند است

سمنان- ایرنا- مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: پدافند غیرعامل بودجه جاری و مستمر ندارد که این امر اجرای طرح‌های پدافندی برای مقابله با تهدیدهای سایبری در بخش‌های دولتی و غیردولتی را به تاخیر می‌اندازد.

ایرج کارخایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مقابله با تهدیدهای سایبری در حوزه پدافندغیرعامل از سوی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان هزینه شد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با تهدیدهای سایبری را به دستگاه‌های اجرایی گوشزد می کند و با یادآوری برنامه‌های الزام‌آور برای مقابله با تهدیدهای احتمالی اقدام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ظرفیت قابل توجهی در بند ز تبصره ۲۱ بودجه سال ۹۸ برای تامین منابع مالی از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی شده است که در صورت تخصیص و اجرای طرح برای مصون‌سازی زیرساخت‌ دستگاه های اجرایی استان اقدام می شود.

کارخایی اضافه کرد: ۵۰ دستگاه اجرایی استان سمنان در یکسال گذشته برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای غیرطبیعی اعتبار هزینه کردند که احساس مسئولیت مدیران دستگاه‌های اجرایی با تامین اعتبار بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با وجود وضعیت اقتصادی کشور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان برای هزینه در رفع مشکلات زیرساختی به منظور مقابله با تهدیدهای سایبری افزایش یابد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی