جنوب کرمان به کارخانه جاده سازی تبدیل شد


جنوب کرمان به کارخانه جاده سازی تبدیل شد

جیرفت - ایرنا - اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با وجود تحریم ها، اقدامات موثر و مستمری در نقاط مختلف این منطقه انجام داده و هفت شهرستان جنوبی استان را به کارخانه جاده سازی تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت با حمایت ویژه ای در حال تکمیل زیرساخت های به جا مانده از محرومیت ها است و نمود واقعی این مهم را می توان در بخش های زیرساختی منطقه جنوب کرمان مشاهده کرد چرا که در نقاط مختلف این خطه، پیمانکاران اداره کل راه و شهر سازی، شبانه روز در حال فعالیت هستند و این، نشان از توجه دولت و مستمر بودن فعالیت های عمرانی است.

کلنگ زنی 2 طرح راه سازی در جنوب کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در محور جیرفت - بافت (پل دوم کلدان ) به دلیل ترافیک زیاد و موقعیت گردشگری منطقه، اهمیت احداث پُل را دوچندان کرده بود از این رو عملیات اجرایی این پل آغاز شد.

محمد ساردویی افزود: طول این پل 170متر و برای تکمیل آن به 110میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: پل ورودی شهر مردهک - عنبرآباد نیز با طول 44 متر به دلیل تردد زیاد و اتصال عنبرآباد به شرق استان کرمان دارای اهمیت زیادی بوده که برای ساخت این پل اعتباری افزون بر 31 میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به طرح های درحال ساخت توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت: بزرگراه جیرفت - سه راهی بم به طول 83 کیلومتر در دست اجرا بوده که 48 کیلومتر این مسیر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان واقع شده است و تا کنون 25 کیلومتر این محور به بهره برداری رسیده و 23 کیلومتر دیگر آن نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون 660 میلیارد ریال اعتبار در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل کامل این محور به یکهزار و 150 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی نیاز است.

ساردویی همچنین از ساخت بزرگراه جیرفت - بافت - سیرجان خبرداد و گفت: 15 کیلومتر از این محور تکمیل و یازده کیلومتر دیگر آن درحال ساخت بوده که بزودی زیرسازی این محور به اتمام می رسد و برای تکمیل این طرح نیز 280 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین 20 کیلومتر از این محور در مرحله مطالعه برای برگزاری مناقصه است که برای تکمیل آن 2 هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده و تا کنون 115میلیارد ریال در این طرح هزینه شده که امیدواریم با توجه به خواست مردم بتوانیم این طرح را هرچه سریعتر به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به طرح بزرگراه جیرفت –کنارصندل و میانچیل اشاره و تصریح کرد: این محور به طول 33 کیلومتر بوده که هفت کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و زیر سازی 6 کیلومتر دیگر این مسیر در حال ساخت است.

وی افزود: قراداد آسفالت این محور در حال مطالعه بوده و مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای زیر سازی این طرح نیاز است.

ساردویی اظهار داشت: با توجه به این که این محور از میان نخلستان ها و مزارع عبور می کند، مشکلات و معارضان متعددی دارد و برای تکمیل این طرح نیز به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین به بازدید از کارخانه آسفالت تازه تاسیس بزرگراه جیرفت – بافت اشاره کرد و گفت: این کارخانه توسط بخش خصوصی به ارزش 80 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

ساردویی اظهار داشت: عملیات ساخت مجتمع پزشکی قانونی شهرستان جیرفت که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه متوقف شده بود، مجددا با اعتبار 18 میلیارد ریال، آغاز شده است.

وی به ساختمان های در دست احداث ثبت احوال و اداره راه و شهرسازی شهرستان عنبر آباد هم اشاره کرد و گفت: مبلغ هزینه شده در این طرح ها 15 میلیارد ریال است که این 2 طرح در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

بخش اسفندقه جیرفت از بن بست خارج شد
رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: با تکمیل راه ارتباطی عباس آباد – آشین، بخش اسفندقه به شهرستان ارزوئیه وصل و از بن بست خارج شد.

وحید افشاری پور با بیان اینکه طول این محور 40 کیلومتر است، افزود: طی سال های گذشته 22 کیلومتر از این مسیر احداث و 70 درصد از خاکریزی و ابنیه فنی و هشت کیلومتر از ادامه مسیر انجام شده و در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: مبلغ 140میلیارد ریال در این مسیر هزینه شده و برای ادامه این مسیر مبلغ 130میلیارد ریال دیگر نیاز است.

رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار داشت: قرارداد پیمانکار منعقد شده و ادامه عملیات اجرایی این طرح بزودی آغاز خواهد شد.

وی ضمن برشمردن مزیت های این مسیر برای شهرستان های جیرفت و ارزوئیه، گفت: با تکمیل این محور تعداد 200 خانوار از راه مناسب برخوردار و 9 روستا در حاشیه جاده به لحاظ گردشگری پر رونق خواهند شد.

۴۲۰ کیلومتر راه آسفالته در عنبرآباد ایجاد شد

فرماندار عنبرآباد نیز از ایجاد ۴۲۰ کیلومتر راه آسفالته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان راه با حمایت های دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

محمود رئیسی افزود: از این میزان راه آسفالت، ۲۲۴ کیلومتر در بخش راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷ کیلومتر مسیر ارتباطی آماده آسفالت و ۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز در دست اقدام است.

فرماندار عنبرآباد از عزم جدی برای اتمام طرح های نیمه تمام ارتباطی این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری با تصویب اعتبارات لازم در کمیته برنامه ریزی شهرستان، طرح های نیمه تمام ارتباطی تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی افزود: محور گمرکان – امجز، جاده پشت کوه دوساری، راه روستایی نرگسان و پل دوم مَردهک از جمله طرح های مهم عمرانی عنبرآباد بوده که به صورت ویژه در حال پیگیری جذب اعتبار این طرح ها هستیم.

رئیسی از عزم جدی دولت برای تکمیل زیرساخت های عنبرآباد خبر داد و گفت: دولت یازدهم و دوازدهم طی سال های اخیر توجه ویژه ای به مناطق محروم و کم برخوردار داشته است.

وی افزود: دولت با فراهم کردن زیرساخت های راه آسفالته، گاز، آب و برق در صدد توسعه و اعتلای مناطق کم برخوردار است تا با فراهم کردن این زیرساخت ها، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کند.

رئیسی پیشرفت های شهرستان عنبرآباد را نتیجه اتحاد و همدلی مسئولان برشمرد و گفت: با این روحیه، شاهد پیشرفت روز افزون این دیار هستیم لذا باید این روحیه حفظ و تداوم داشته باشد.

دولت توجه ویژه ای به زیرساخت‌های جنوب کرمان دارد

فرماندار جیرفت نیز گفت: از بدو استقرار دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های جنوب کرمان شده است.
ابوذر عطاپور وزیری افرود: در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه راه، تحول خوبی در منطقه صورت گرفته که همه این اقدامات در توسعه جنوب کرمان مؤثر است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده و یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

گزارش از هادی شفیعی

7450/7429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد