زائران اربعین استان اردبیل از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند


زائران اربعین استان اردبیل از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

اردبیل - ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل گفت که امسال زائران اربعین این استان برای سفر راحتتر از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات سفر کرده و در راهپیمایی بزرگ این روز شرکت خواهند کرد.

بهروز ندایی که به تازگی با مسئولان عتبات عالیات عراق و مسئولان استان کربلا دیدار و گفت و گو کرده است روز چهارشنبه افزود: در نشست با رییس عتبات عالیات عراق و کربلا که حضور نمایندگان چندین استان دیگر از ایران انجام شد مشکلات موکب‌هایی که در مسیر کاروان های اعزامی برپا می شود بررسی و پگونگی رفع موانع احتمالی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که در موکب‌ها برای زائران ارایه خواهد شد، معین شده است، بیان کرد: در بررسی های انجام شده مشارکت اردبیلی ها در ایجاد و راه اندازی موکب‌ها مشخص شده و هیچ مشکلی در زمان اعزام کاروان وجود نخواهد داشت.

ندایی با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها در 2 محل موکب برپا می کنند، اظهار کرد: یکی از موکب ها در امام زاده سید محمد(ع) واقع در مسیر کربلا تا سامرا و دیگری در دیوانیه برپا می‌شود و همه امکانات و تجهیزات لازم از استان به این مناطق ارسال می‌شود.

وی همچنین از احداث سرویس‌های بهداشتی در مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی خبر داد و اظهار داشت: محل هایی برای احداث و استقرار سرویس های بهداشتی سیار در نظر گرفته شده، تا در زمان حرکت زائران مشکلی متوجه آنها نشود.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه زائران اربعین جمهوری آذربایجان نیز از اردبیل اعزام می‌شوند افزود: زائران این کشور نیز به مثابه کاروان های استان اردبیل از مرز خسروی وارد عراق شده و سازماندهی آنها نیز از سوی ستاد ساماندهی عتبات عالیات استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که اردبیلی ها در ساخت و توسعه حرم امام علی (ع) در نجف و امام حسین(ع) در کربلا مشارکت جدی خواهند داشت گفت: با توافق صورت گرفته قرار شد ستاد بازسازی عتبات عالیات سهم استان اردبیل را در این زمینه اعلام کند.

ندایی در رابطه با ایجاد زائر سرا در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: تا بهحال زمین مورد نظر از سوی مسئولان عراقی در اختیار استان قرار نگرفته و در صورت تحویل زمین مورد نظر برای ایجاد زائرسرا از سوی سرمایه‌گذاران استان اردبیل اقدام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تاکید کرد که هیچ نگرانی از لحاظ امنیتی و خدماتی برای عاشقان امام حسین (ع) وجود ندارد و تا اخر شهریور ماه موکب‌ها برپا شده و علاقمندان می‌توانند برای تهیه گذرنامه اقدام کنند تا در زمان اعزام با مشکل مواجه نشوند.

6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!