برگزاری سمینار مقدماتی «همایش جهانی غدیر» در کربلای معلی


برگزاری سمینار مقدماتی «همایش جهانی غدیر» در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین، سمینار مقدماتی را برای نخستین همایش علمی جهانی «غدیر» در کربلای معلی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو الروضة، آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) برگزاری نشست ها و سمینارهای مقدماتی برای برپایی نخستین همایش علمی جهانی «غدیر» را ادامه می دهد، به طوری که دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) سمینار مقدماتی را با عنوان «غدیر در سیستم مدرن» در سالن سیدالاوصیاء آستان مقدس برگزار کرد.

شیخ«علی المظفر» عضو کمیته علمی در دانشکده فقه در دانشگاه کوفه درباره همایش غدیر، گفت: نخستین همایش غدیر با مشارکت شماری از پژوهشگران، محققان، شخصیت های دانشگاهی و حوزوی داخل و خارج از کشور به مدت دو روز برگزار می شود.

المظفر افزود: دبیرخانه این همایش دهها خلاصه مقاله و تحقیق درباره غدیر دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این سمینار در چارچوب سلسله نشست های مقدماتی برای همایش جهانی غدیر برگزار شد و به معرفی محورهای این همایش می پردازد. محور این سمینار مطالعات مدرن درباره غدیر است.

عضو کمیته علمی در دانشکده فقه گفت: این سیمنار بر بعد مهم قانونی و تبلیغی در حادثه غدیر متمرکز شده است. زیرا حادثه غدیر زاییده این اتفاق نبود، بلکه سلسله اتفاقات قانونی از بعثت نبی اکرم(ص) آغاز شد و با وصیت پایان یافت و حادثه غدیر اوج آن بود.

دکتر«عبدالحسن عطیه» عضو دبیرخانه مرکزی همایش غدیر، گفت: آستان مقدس امام حسین، این سیمنار را با مشارکت گروهی از استادان دانشگاهای مختلف از جمله نیسان، واسط، بصره، ذی قار، القادسیه، کربلا برگزار کرد.

عطیه افزود: همایش غدیر نخستین همایش در نوع خود است که با همکاری موسسه علمی در آلمان برگزار خواهد شد. هدف از آن ایجاد اصل وحدت بین نبوت و امامت، تقویت فرهنگ روز غدیر در جامعه و قرائت واقعه غدیر براساس روش های مدرن و علوم معاصر است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش