زایمان سخت نشانه تولد دختر است یا پسر؟


زایمان سخت نشانه تولد دختر است یا پسر؟

تولد نوزاد پسر‌ نیازمند است به دخالت بیشتر پزشکان، استفاده از انبرک برای بیرون کشیدن نوزاد، کمک گرفتن از داروهای ضد درد و حتی عمل سزارین.

زایمان نوزاد پسر برای مادران و پزشکان به مراتب دشوارتر است تا زایمان نوزاد دختر. به نقل از نشریه پزشکی بریتانیا، تولد نوزاد پسر‌ نیازمند است به دخالت بیشتر پزشکان، استفاده از انبرک برای بیرون کشیدن نوزاد، کمک گرفتن از داروهای ضد درد و حتی عمل سزارین.
ماما های قدیمی با راه های مختلفی بدون نیاز به سونوگرافی جنسیت جنین را تعیین می کردند آن ها معتقد بودند درد زایمان طولانی و زایمان سخت نشانه پسر دار بودن است.
محققان در جدیدترین مشاهدات خود به نتیجه رسیده اند که وقتی مادر نوزاد پسر به دنیا می آوزد بیشتر درد می کشد. مطالعات اخیر محققان نشان می دهد مادری که فرزند او پسر است هنگام زایمان درد بیشتری می کشد و زایمان سخت تری دارد.
بررسی ها نشان می دهند، محققان این واقعیت را صد درصد نمی دانند و می گویند کم نیستند مادرانی که هنگام به دنیا آوردن دخترشان نیز درد می کشند و زایمان طولانی را تجربه می کنند.
بررسی های آن ها زجر کشیدن بیشتر مادر در زمان پسرزایی را تایید کرده است اما هنوز محققان نمی دانند دلیل اصلی این اتفاق چیست.
نتایج مطالعات نشان می دهند، مادران در دوران بارداری باید از هر گونه استرس و تنش عصبی و روحی به دور باشند زیرا استرس و اضطراب باعث می شود کودک زودتر به دنیا بیاید و رشد کافی نیز نداشته باشد.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است.
17 نشانه حین بارداری وقتی بچه دختر است:

1. حمل بالا
اگر به نظر می رسد فرزندتان در قسمت بالایی رحم قرار دارد، پس احتمال دارد که یک دختر را باردار باشید؛ همچنین، اگر بیشتر وزن کودک شما در وسط شکم باشد، این نشان می دهد که یک دختر بچه است.

2. تهوع صبحگاهی
تهوع صبحگاهی بیش از حد در طول بارداری، صرف نظر از سه ماهه اول، می تواند نشانه ی یک دختر بچه باشد این وضعیت با افزایش سطح هورمون و قند خون پایین، ارتباط دارد.

3. ضربان قلب سریعتر
اگر ضربان قلب شما بالا باشد، یعنی 140 تا 160 ضربه در دقیقه، ممکن است یک دختر بچه در رحم داشته باشید.

4. پوست روغنی و آکنه
اگر در فاز حاملگی جوش و بثورات روی پوست شما ظاهر شود، ممکن است یک دختر بچه در انتظار تولد باشد باز هم، این تابع مسائل هورمونی است.

5. میل به شیرینی جات
اگر برای غذاهای شیرین مانند شکلات ها و بستنی ها به جای غذاهای تند و ترش، اشتهای بیشتر و میل بیشتری دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که یک دختر بچه داشته باشید.

6. تغییرات خلقی
اگر در دوران بارداری، شما تغییرات شدید خلق ،مانند: تحریک پذیری، افسردگی و خشم را تجربه کنید، احتمالا یک دختر دارید.

7. جهت خواب شما
اگر در دوران بارداری بیشتر در سمت راست خوابیدید، می توانید تولد یک دختر بچه را انتظار داشته باشید.

8. بافت و شفافیت مو
اگر موهای شما نازک و شکننده شده باشد، به این معنی است که شما یک دختر باردار هستید، در حالی که موهای شفاف و براق نشان از یک پسر می دهد.

9. رنگ ادرار
رنگ ادرار شما می تواند جنس کودک را نشان دهد، ادرار غلیظ زرد رنگ می تواند، به این معنی باشد که شما یک دختر باردار هستید.

10. خوشحالی
گفته شده است که اگر در دوران بارداری خود راضی هستید، می خواهید یک دختر داشته باشید.

11. اندازه سینه
هنگامی که سینه سمت چپ کمی بزرگتر از سمت راست است، یا اگر افزایش قابل توجهی در اندازه سینه شما وجود داشته باشد، به این معنی است که شما یک دختر دارید!

12. آزمون سیر
هنگامی که شما یک سیر را می خورید و بوی بدن شما تغییر نمی کند، پس آن بچه دختر است، اما اگر بوی سیر به سرعت از منافذ پوست شما خارج شود، این یک پسر است.

زایمان سخت نشانه تولد دختر است یا پسر؟
13. رویاهای جنسیت کودک
این یکی از موارد فانتزی است و ریشه خاصی ندارد، گفته شده است که رویاها مخالف آنچه شما در بطن خود نگه میدارید ،می توانند باشند. اگر در رویاهایتان یک پسر را ببینید، احتمالا یک دختر دارید.

14. علاقه کودک نو پا
این برای مادرانی است که بار دوم است که باردار هستند، اگر پسر بچه شما علاقه مند به بارداری شما باشد، احتمال دارد که شما یک دختر داشته باشید و اگر او هیچ علاقه ای نشان نمی دهد، ممکن است یک پسر باشد.

15. وزن پدر
مردم بر این باورند که اگر پدر و مادر هنگام بارداری وزن خود را افزایش دهند، شما یک دختر را به دنیا خواهید آورد.

16. بینی
اگر هیچ تغییری در شکل بینی خود مشاهده نمی کنید، احتمالا دختر دارید با این حال، اگر بینی در حال رشد گسترده تر است، نشان می دهد بچه پسر است؛ البته این در برخی از خانم ها به دلیل وراثت و وضعیت جسمی می تواند کاملا عکس باشد.

17. خط تیره عمودی
خط تیره ای که بر روی شکم شماست نیز ،می تواند نشانگر جنسیت کودک باشد با توجه به اعتقاد عامیانه، اگر این خط بالای ناحیه شکم (ناف) شما پررنگ تر باشد، شما یک پسر بچه باردار هستید اما اگر خط در قسمت زیر ناف پررنگ تر باشد، پس شما یک دختر باردار هستید.
این نشانه ها و علائم بالا ممکن است برای بعضی ها درست باشد و ممکن است برای بعضی دیگر نباشد اگر علائم آن را درست تشخیص دهید و درست پیش بینی کنید، شما با افتخار مادر یک دختر زیبا خواهید بود، در غیر این صورت، از غافلگیر شدن لذت ببرید.

زایمان سخت نشانه تولد دختر است یا پسر؟
راه‌هایی برای دختردار شدن
شاید شما بخواهید یک مرحله به عقب بازگردید و بدانید برای دختردار شدن چه کارهایی باید انجام دهید. در این صورت، با ادامه این مطلب همراه باشید.

استفاده از کاندوم
اگر چه استفاده از کاندوم در هنگام برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما واقعا کمک‌کننده است.
استفاده مکرر از سایر روش‌های کنترل زایمان اسپرم‌های کروموزوم مردانه را حذف می‌کند. بنابراین، می‌توانید در طول ماه از کاندوم استفاده کنید، اما قبل از تخمک‌گذاری، مطابق با روش‌های شتل یا ولن از به کار بردن کاندوم اجتناب کنید.

موقعیت‌های جنسی سطحی
از موقعیت‌های جنسی دخول عمیق پرهیز کنید. موقعیت‌های جنسی سطحی می‌توانند کروموزوم Y را از گردن رحم دور نگه دارند چرا که عمق دخول محدود است. آمیزش جنسی رو در رو بهترین است، زیرا اسپرم در نزدیکی ناحیه سرویکال ذخیره نمی‌شود.
علاوه بر این، کروموزوم X به سمت محیط اسیدی جذب می‌شود و احتمالا زودتر به واژن می‌رسد.

داشتن رابطه جنسی مکرر
طبق روش‌های شتل و ولن، رابطه زناشویی رو در رو را به طور مکرر انجام بدهید. فعالیت جنسی پس از چرخه قاعدگی تا دو تا سه روز قبل از تخمک‌گذاری، احتمال باردار شدن برای یک دختر بچه را افزایش می‌دهد.

پرهیز از داروهای سینوس و سرماخوردگی
در طول زمان تخمک‌گذاری بدن زن در ناحیه گردن رحم مخاط تولید می‌کند و این مخاط به اسپرم کمک می‌کند تا به تخمک برسد. برای اسپرم کروموزوم مردانه نفوذ به مخاط دشوار است زیرا آسیب‌پذیرتر از اسپرم کروموزوم ماده است.
از داروهای سرماخوردگی باید اجتناب شود، زیرا باعث می‌شوند مخاط رقیق شود و اسپرم Y راحت‌تر بتواند به تخمک برسد.

رژیم غذایی دارای نمک کم و کلسیم زیاد
یک رژیم کم‌نمک که کلسیم بالایی هم دارد، شانس شما را برای داشتن یک دختر در هنگام مقاربت جنسی قبل از تخمک‌گذاری افزایش می‌دهد. در هنگام برنامه‌ریزی برای داشتن یک دختر، بیش‌تر گوشت‌های کم نمک، بلوچیز، غذاهای فرآوری‌شده و زیتون مصرف کنید.
همچنین، استفاده از نمک را در هنگام پخت و پز کاهش دهید.

عدم رسیدن به ارگاسم
هرچند تحقیقات معتبری در این زمینه وجود ندارد اما برخی نظریه‌ها ادعا می‌کنند که عدم رسیدن به ارگاسم می‌تواند سبب تشکیل نطفه دختر شود. ارگاسم حالت قلیایی را در بدن افزایش می‌دهد و اسپرم کروموزوم مرد به تخمک منتقل می‌شود.
بدون ارگاسم، زنده ماندن اسپرم کروموزوم مردانه دشوار خواهد بود.

حمام آب گرم گرفتن همسر
اسپرم X در درجه حرارت گرم بسیار مقاوم است. بنابراین، هنگامی که شریک زندگی‌تان قبل از رابطه جنسی حمام آب گرم کند، احتمال تشکیل نطفه یک دختربچه بیش‌تر خواهد بود. با این حال، بهتر است که در نهایت از انجام این عمل پرهیز کنید، چرا که دمای محیط تعداد اسپرم را کاهش می‌دهد.

دوش واژینال پس از رابطه جنسی
اسیدی کردن محیط واژن از طریق دوش واژینال اسپرم Y را می‌کشد در حالی که اسپرم X به تخمک بارور می‌رسد. بنابراین، شانس تشکیل نطفه یک دختر بچه افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس