عشایر نیکشهر نیازمند خدمات مناسب رفاهی هستند


عشایر نیکشهر نیازمند خدمات مناسب رفاهی هستند

چابهار- ایرنا- فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 24 هزار نفر جمعیت عشایر این شهرستان نیازمند خدمات مناسب رفاهی نظیر برق، راه دسترسی، آبرسانی، تلفن و اینترنت هستند.

ضیاءالحق هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جامعه عشایری نیکشهر بدون امکانات با مشکلات متعدد دست‌وپنجه نرم می‌کنند به همین سبب ضروریست همه مسئولان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات جامعه عشایری تلاش کنند تا این قشر بتوانند در رفاه و آسایش روزگار بگذرانند.

وی بیان کرد: به بهترین شکل ممکن و بادرک واقعیت و نگاه برنامه‌ریزی شده آمایشی به مشکلات عشایر توجه شود.

فرماندار نیکشهر گفت: زیست بوم عشایر با توجه به توان منطقه و پتانسیل‌های موجود باید متحول تا جامعه عشایری به سطح مطلوب کیفیت زندگی نزدیک شوند.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای عشایر شهرستان نیکشهر بارها برگزار شده و متاسفانه بخشی از مصوبات اجرایی نشده و بیانگر این است که ما هنوز نتوانستیم جامعه عشایر را بشناسیم،خاطرنشان کرد: عشایر چهره بسیار مظلومی در جامعه ما دارند که متاسفانه غباری از بی توجهی بر خواست آنان نشسته است و این غبار محرومیت در بخش عشایری ناشی محرومیت در برنامه‌ریزی است.

هاشمزهی ادامه داد: تلاش کنیم که جامعه عشایر ما تولید کننده باشد و ما باید خیزی در برنامه‌ریزی باهدف ایجاد توان تولید در چشم‌اندازهای عشایری برداریم و موج اول این خیز تقویت زیرساخت‌های جامعه عشایری است که در این راستا اقدامات خوبی انجام پذیرفته اما با مطلوبیت فاصله دارد.

فرماندار نیکشهر با بیان اینکه بیشتر نقاط عشایری شهرستان نیکشهر فاقد راه آسفالته، شبکه آبرسانی و تلفن و اینترنت هستند، گفت: موج دوم توان افزایی و تقویت هویت نقش یکپارچه متناسب با ظرفیت‌های مناطق عشایری با اهداف رونق تولید است تا بتوان برای آنان زمینه توسعه و اشتغال را فراهم آورد.

هاشمزهی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری سال جاری را رونق تولید نامگذاری کردند در زندگی عشایر ما یک چرخه ارزشمند و ارزشی ایجاد شود و این توانمندسازی باید در حوزه عشایری ما خودباوری ایجاد کند.

وی افزود: نظر بر این است که برای توانمندسازی عشایر قدم برداشته شود و اعتبار و تسهیلات را به سمت توانمند سازی عشایر سوق بدهیم.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه عشایر در زمینه تولیدات گوشتی و گیاهان دارویی صورت پذیرد و بازارچه و جشنواره‌های عشایری ارزشمند در این شهرستان آغاز تا تحرک در این حوزه ایجاد شود و پروژه‌های عشایری نیمه کاره اولویت‌بندی و فهرست‌بندی تا پیگیری لازم و کارکرد حیات بخشی در این حوزه ایجاد شود.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن روز پنجشنبه و شب جمعه برای اموات + عکس نوشته های فاتحه و دلتنگی فوت شده ها