حرکت کاروان شادی غدیر در شهر میبد


حرکت کاروان شادی غدیر در شهر میبد

یزد- ایرنا - کاروان « شادی غدیر» به مناسبت سالروز عید غدیر از سوی هیئت سنتی میبد سه شنبه شب برای اولین بار در مرکز این شهرستان به حرکت درآمد و مسیر مهدیه تا امامزاده سید صدرالدین قنبر را با خواندن اشعار ویژه گرامیداشت این عید بزرگ اسلامی پیمودند.

این هیات قدمت حدود ۵۰۰ ساله دارد.

مسئول فرهنگی مسجد جامع میبد در این ارتباط به ایرنا گفت: با همکاری مردم محله‌های میبد ، بشنیغان و کوِچِّک و دست‌اندرکاران هیئت سنتی میبد که متشکل از هیات‌های بشنیغان ، حسینیه کرم ، کاظمیه و هیات سادات شهرستان است، کاروان شادی غدیر راه اندازی شد.

اسدالله امامی افزود: این کاروان برای گرامیداشت مقام ولایت شکل گرفت و با پرچم متبرک به حرم حضرت علی (ع) از مهدیه میبد حرکت کرد .

وی ادامه داد : کاروان در مقابل مسجد جامع میبد توقف کوتاهی کرد و پس از پذیرایی از مردم ، مداحی و معرفی کتابخانه مسجد با ۲۰۰ جلد کتاب که دیروز افتتاح شد،به حرکت خود ادامه داد.

به گفته مسئول فرهنگی مسجد جامع میبد در محل امامزاده نیز جشنی همراه با اجرای برنامه‌های نمایشی و مداحی و خواندن اشعار مخصوص عید غدیر برگزار شد.

هیئت سنتی میبد در دهه عاشورای هر سال مسیر یادشده را همراه با قرائت اشعار مخصوص هر شب طی می‌کند و پس از حضور در محل امامزاده سید صدرالدین قنبر هر شب مراسم « شاه حسن، شاه حسین» را اجرا می‌کند.

واقعه غدیر، سال دهم هجری قمری رخ داد که حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر ،حضرت علی(ع) را به امر الهی به جانشینی خود معرفی کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...