هر ساخت و ساز در مشهد حداقل یک تخلف دارد


هر ساخت و ساز در مشهد حداقل یک تخلف دارد

مشهد- ایرنا- هر ساخت و ساز در مشهد و صدور هر پروانه ساختمانی در این شهر حداقل با یک تخلف همراه است.

مدیر نظارت بر ساخت و سازها و کمیسون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پارسال در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ ملک رای صادر شد و این درحالی است که پروانه های ساختمانی صادره شش هزار و ۴۰۰ فقره بود.
مسعود ایاز افزود: یکی از عوامل افزایش تخلفات ساختمانی، به روز نبودن قوانین است و هر ساختمانی که پروانه اخذ می کند حداقل یک بار تخلف دارد چون ضوابط شهرسازی با شرایط اقتصادی و نیاز روز جامعه هماهنگ نیست.
وی اضافه کرد: قوانین شهرسازی در کشور بسیار قدیمی است و این قوانین باید متناسب با نیاز و شرایط روز جامعه و شرایط اقتصادی به روز رسانی شود.
مدیر نظارت بر ساخت و سازها و کمیسون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت: حفظ و صیانت از حقوق شهروندان با نهادینه کردن قانون‌گرایی در ساخت و سازها و فعالیت‌های ساختمانی و نیز جلوگیری از تضییع حقوق فردی و اجتماعی شهروندان توسط برخی متخلفان و سودجویان که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می‌کنند از وظایف این مدیریت است.
ایاز افزود: در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ ها، وظایف قانونی شهروندان و مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده یا حریم شهر در خصوص نحوه عمل به هنگام ساخت و ساز و انجام فعالیت‌های عمرانی و لزوم اخذ مجوز های لازم و قانونی بیان شده و با صراحت تکالیف مدیریت شهری در این خصوص و نحوه و کیفیت برخورد با تخلفات ساختمانی تشریح شده است.
کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری دارای شخصیت حقوقی مجزا از شهرداری است اما محل استقرار این کمیسیون در شهرداری قرار دارد. این کمیسیون یکی از مراجع اختصاصی خارج از دادگستری است و اعضای تشکیل دهنده آن نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، نماینده شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری است.
در بین این اعضا نماینده شهرداری حق رای ندارد و تنها برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می شود.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق