عمامه گذاری 280 نفر از طلاب مشهدی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام شد


عمامه گذاری 280 نفر از طلاب مشهدی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام شد

مشهد- ایرنا- آئین عمامه گذاری 280 نفر از طلاب جوان حوزه ها و مدارس علمیه مشهد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در مدرسه علمیه نواب این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سه شنبه شب در این آئین گفت: عید بودن غدیر مربوط به حادثه تاریخی یا خاطره آن نیست بلکه غدیر مرتبط با گفتمان و تداوم وحی و مدیریت جامعه اسلامی است و به همین دلیل عید بودن آن مربوط به امروز نیز هست.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در روز غدیر و در خطبه ای که پیامبر اسلام ایراد کردند قبل از معرفی حضرت علی علیه السلام در مورد گفتمان حاکمیت خداوند و تداوم آن در جریان رهبری جامعه مطالبی بیان کردند.

وی ادامه داد: این عید، عیدالله اکبر برای هر روز و سال است ولی حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندش قربانی این عید شدند و مسرّت آن با تلخی در تاریخ همراه شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جریان انقلاب که نتیجه شهادت ایثارگران بود و اکنون نیز در بدنه ۴۰ ساله انقلاب ادامه دارد نتیجه و ثمره گفتمان غدیر و به معنای اجرای رهبری امت با جریان ولایت و امامت است و وقتی این گفتمان پذیرفته شود زمینه اجرای آن در تمام دنیای مستضعفان فراهم شده و آن روز امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: تمام مشکلات ما با جریان فرصت طلبی است که در مملکت به دنبال لذت بردن از اقتصاد و قدرت است و سیاست معامله با دنیا را پی می گیرد و فکر می کند اکنون نوبت چاپیدن آنهاست و این اصل اختلاف ما با آنهاست.

وی ادامه داد: در گذشته اسلام مانند امروز سرمایه گذاری نکرده بود ولی امروز در مسیری هستیم که خون های فراوانی در راه اسلام هزینه شده است و امام راحل خط تداوم غدیر را در این دید که تا انقلابی رخ ندهد جایگاه امام زمان (عج) از قالب خیالات و تعارفات تجاور نمی کند و باید نگاه جدی تری به آن رخ دهد.

امام جمعه مشهد با اشاره به زندگی گذشته افراد طلبه با زمان حال گفت: شما غیر از آشنا کردن مردم با تکالیف شرعی خود باید برای تحقق عینی گفتمان غدیر و ظهور امام عصر(عج) تلاش کنید تا دنیا نیز با گفتمان غدیر آشنا شوند و نجات پیدا کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب صادر شده است برای جهانیان مطرح شد که ما به دنبال چه هستیم زیرا بحث ما اقتصاد نیست که جهان با حمله به آن ما را درمقابل خود تحت فشار قرار دهد.

وی خطاب به طلبه های جوان ادامه داد: این راه بسیار سخت است و اگر طلبه شده اید که به منافعی دست پیدا کنید بدانید مسیر اشتباهی را طی کرده اید زیرا این لباس خدمت به امام زمان (عج) است و شما باید خود را وقف ایشان کنید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر زندگی رهبری و مراجع تقلید را روی هم بریزید به اندازه زندگی یک شاگرد سوپرمارکتی هم نمی شود و اگر شما هم با فکر به دست آوردن منابع مادی به این سمت آمده اید مسیر اشتباه و سختی را طی کرده اید.

آیت الله علم الهدی افزود: رفتگرها و نظامی ها لباس مخصوص خود را دارند و این لباس نیز لباس کار ماست، یعنی ما نوکر امام زمان (عج) هستیم و اگر زمانی تصمیم گرفتید بنا به موقعیت، این لباس را از تن درآورید یعنی در آن لحظات شما نوکر ایشان نیستید پس بیائید نوکر با اخلاص باشید.

وی ادامه داد: اگر من در طول ۶۰ سال طلبگی که موفقیت هایی را نیز در پی داشته است توانسته باشم عملی را انجام داده باشم که یک لبخند بر روی لبان امام زمان (عج) ایجاد کرده باشد برای من اهمیت دارد.

در پایان این مراسم نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به اتفاق تعدادی از اساتید حوزه علمیه برای ۲۸۰ نفر که ملبس به لباس روحانیت شدند عمامه گذاری کردند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است