بی‌ثباتی جهان، عامل صعود طلا؟


دلار در حال تقویت شدن است و با توجه به اینکه طلا در چند هفته گذشته افزایش قیمت قابل‌توجهی از خود بروز داده، سودگیری برخی معامله‌گران قیمت اونس را در روز دوشنبه نزولی کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، البته بهبود وضعیت اوراق تاحدی شکننده به نظر می‌رسد و این برای طلا مفید است. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی در نزدیکی بالاترین سطح خود ظرف ۲ هفته گذشته در نوسان است. از زمانی‌که قیمت طلا در ماه می‌به کمترین رقم سال برابر با ۱۲۶۵ دلار به ازای هر اونس رسید، تاکنون ۱۹ درصد افزایش ارزش داشته است. هنوز منافع زیادی برای خرید طلا به‌عنوان منبع امن در برابر بی‌ثباتی اقتصاد جهان وجود دارد.تنش‌های تجاری یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهای طلا در هفته‌های پیش‌رو است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که هنوز برای انعقاد یک قرارداد تجاری با چین آماده نیست؛ این اظهارات نشان می‌دهد که کاخ سفید تمایل دارد که ابتدا شاهد حل اعتراضات در هنگ‌کنگ از سوی پکن باشد.

همچنین سرمایه‌گذاران اکنون در انتظار شفافیت در مورد آینده مسیر نرخ بهره در این هفته هستند. تاجران ۷۱ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره ۲۵/ ۰ درصد در ماه سپتامبر کاهش یابد. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه با ۱۰/ ۰ درصد کاهش به کمتر از ۸۴۴ تن رسیده است. علاوه بر نشست جکسون هول که با سخنرانی مقامات ارشد فدرال‌رزرو همراه خواهد بود و انتظار می‌رود در مورد تصمیمات بانک مرکزی درباره کاهش یا عدم کاهش نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر این بانک اطلاعات بیشتری به دست بیاید، انتشار متن مذاکرات نشست ماه پیش (جولای) فدرال‌رزرو نیز رویداد مهم دیگری است که انتظارات درباره تغییرات احتمالی نرخ بهره را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.‌ این متن که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود نشان خواهد داد که مقامات ارشد پولی آمریکا تا چه حد از کاهش نرخ بهره در نشست بعدی حمایت می‌کنند.
شاخص دلار نیز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته گذشته که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود و موجب شد طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند، گران شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان