دولت برای آبرسانی به روستاهای تفت با 350 میلیارد تومان موافقت کرد


دولت برای آبرسانی به روستاهای تفت با 350 میلیارد تومان موافقت کرد

یزد - ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت برای تامین 350 میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت خبر داد و گفت: به زودی مراحل اجرای این طرح آغاز می‌شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگاران محل اجرای طرح را روستای شحنه یزد ذکر کرد و افزود: با اجرای طرح یادشده آب آشامیدنی تمام روستاهای تفت تامین خواهد شد، امید است با تأمین آب پایدار شاهد مهاجرت جمعیت از شهرها به روستاها باشیم.

نداشتن طرح آمایش سرزمینی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب

- نماینده مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس در مورد وجود معادن متعدد در شهرستان تفت گفت: متأسفانه مشکلی که در کشور وجود دارد این است پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، طرح آمایش سرزمینی وجود ندارد و هر کس هرکاری خواسته انجام داده است.

به گزارش سه شنبه شب دفتر رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌ها توجیه اقتصادی ندارد، مثلاً کارخانه‌ای را در مرکز شهر احداث کردند که چنانچه در کنار دریا ایجاد می‌شد بازدهی بیشتری داشت.

منافع معدن به قیمت از دست رفتن سلامت مردم جایز نیست

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تمام شیرکوه منطقه حفاظت شده تبدیل شود تا هیچ کس حق بهره‌وری از معادن را نداشته باشد ولی در عین حال با مجوزهایی که صادر شده است نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی درباره معدن « دره زرشک »تفت هم گفت: هرچند دولت به دنبال راه اندازی این معدن است ولی مجوزی تاکنون صادر نشده چون به لحاظ زیست محیطی کارشناسی صورت نگرفته است ، پیگیر موضوع بودم تا مطالعات زیست محیطی انجام شود.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: به اعتقاد مردم منطقه با بهره برداری از معدن آب دهستان‌های علی آباد و نصرآباد آلوده می‌شود اگر مطالعات زیست محیطی هم انجام شود؛ اینجا که جای معدن نیست و برای چه باید تسلیم چنین خواسته‌ای شویم.

دهقانی تصریح کرد: منافع معدن به قیمت از دست رفتن سلامت مردم اصلاً جایز نیست.

پیگیری جدی در خصوص اخذ یک درصد عوارض فروش معادن

وی به برنامه جدی مجمع نمایندگان استان و استاندار یزد مبنی بر وصول یک درصد عوارض حاصل از فروش معادن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: شاید اگر کسی بخواهد با دید انتخاباتی نگاه کند این کار عاقلانه نیست؛ ولی به جد این موضوع را پیگیر هستم چون حق الناس است و باید گرفته شود.

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه در کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای وصول یک درصد عوارض فروش معادن در نظر گرفته شده، گفت: این مبلغ برای استان یزد ۲۸۰ میلیارد تومان است.

دهقانی با اشاره به اینکه سال جاری اختیار هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبار شهرستان‌ها به نمایندگان استان داده شد، گفت: نصف این مبلغ برای تفت و بقیه هم برای میبد پیشنهاد شده است.

وی افزود: از پنج میلیارد تومان سهم شهرستان تفت ، چهار میلیارد تومان برای تقاطع غیرهم سطح و بقیه برای ساخت و ساز و تامین تجهیزات بیمارستان تفت پیشنهاد شد و پیگیری خواهم کرد تا در اسرع وقت اعتبار تخصیص یابد و عملیات اجرایی آن صورت گیرد.

بررسی منطقه آزاد اقتصادی تفت در دبیرخانه شورای مناطق آزاد

رئیس فراکسیون مناطق آزاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ارائه لایحه مناطق آزاد برای بررسی در مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: برای استان یزد یک منطقه اقتصادی تصویب شد که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و در حال رفع آن هستیم.

دهقانی ادامه داد: برای شهرستان تفت هم منطقه آزادی پیشنهاد شده که در حال بررسی در دبیرخانه شورای مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار موقعیت را برای صادرات مناسب کرد، گفت: واحدهای تولید کاشی استان به خوبی توانستند از این فرصت بهره ببرند.

ارائه تسهیلات به کارخانه‌هایی که حقوق کارگران را پرداخت کنند

نماینده تفت و میبد در مجلس ، گفت: متأسفانه بعضاً شنیده می‌شود حق و حقوق کارگران به خوبی داده نمی‌شود.

دهقانی افزود: به استاندار و دیگر مدیران استان تأکید شد، تسهیلات را به کارخانه‌هایی پرداخت کنند که حقوق کارگران را به موقع پرداخت کرده باشند نه کارخانه‌داری که کارگران را می فرستد جلو فرمانداری تا مسئولان را تحت فشار قرار دهد و تسهیلات بیشتری بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: اگر واحدی مشکل دارد باید کمک کرد ولی کسی که بخواهد در چند جا سرمایه گذاری کند و به عبارتی با یک دست ۱۰ هندوانه را بردارد، این روش مناسب نیست.

افزایش بودجه دهیاری‌ها با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

نماینده تفت و میبد به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بودجه روستاها در سال‌های گذشته ناچیز بود که با اصلاح این قانون افزایش یافت.

دهقانی اضافه کرد: کل درآمد دهیاری‌های تفت در سال ۹۵، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که این مبلغ در سال ۹۶ به هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و در سال ۹۷ به ۱۱ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: بودجه روستاهای بدون دهیاری در سال ۹۵ صفر بود که سال ۹۶ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سال گذشته به ۲ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان یزد در مجلس با بیان اینکه شاید این اعتبار کفاف رفع مشکلات زیاد روستاها را نکند به این دلیل بود که سال‌های گذشته بودجه‌ای وجود نداشته یا ناچیز بود و با اعتباری که از این پس سالانه تخصیص می‌یابد، کم کم مردم منطقه آبادانی را در روستاهای خود حس می‌کنند.

گازرسانی به دهستان شیرکوه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان

نماینده تفت و میبد به طرح گازرسانی به روستاهای ده بالا و طزرجان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: این موضوع بارها پیگیری شده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: تصور بر این بود، منطقه خوش نشین است و نباید به آن گاز تعلق بگیرد، تاکید شد، مردم نیاز به گاز دارند باید همانند مردم میبد، اردکان و تفت آنها هم گاز داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: هم اکنون پیگیر این موضوع هستم که عملیات تسریع شود و هرچه زودتر گاز به دهستان شیرکوه برسد.

دولت نباید به فکر درآمد از محل واگذاری اماکن ورزشی و فرهنگی باشد

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه دولت چاره ای جز این ندارد که اماکن ورزشی و فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: دولت باید بخش خصوصی را برای این کار تشویق کند و نباید به دنبال منافع مالی باشد.

وی به اعتبار ورزشی تفت از محل سهم ۲۷ صدم درصد مجلس از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۸۰۰ میلیون تومان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت و امسال هم سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص داده خواهد شد .

دهقانی فیروزابادی تکمیل سالن ورزشی علی آباد و نصرآباد و تعمیر استخر سرپوشیده را از جمله اقدامات امسال ورزشی شهرستان تفت عنوان کرد.

تصمیمی بر حضور در انتخابات نگرفتم

نماینده تفت و میبد در پاسخ به این سئوال آیا در انتخابات پیش رو نامزد خواهد شد، تاکید کرد: تاکنون تصمیمی برای حضور در انتخابات دوم اسفند ۱۳۹۸ نگرفته است.

دهقانی درباره انتقاد خبرنگاری به کمیسیون ۹۹ و گرفتن جریمه از ساخت و سازهای غیرمجاز به جای تخریب آنها گفت: چرا باید دهیار، بخشدار و فرماندار بگذارند کار به کمیسیون ۹۹ برسد، آنها باید از ابتدای ساخت و ساز موارد را از دادستانی پیگیری کنند تا کسی ساخت و ساز نکند.

وی تصریح کرد: در عین حال در مجلس هم باید پیگیر اصلاح قانون در این ارتباط باشیم تا خلأ قانونی موجود رفع شود.

۲۰۴۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی