رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور/ عیسی کلانتری: آقای روحانی بسیار پُرکار است!


رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور/ عیسی کلانتری: آقای روحانی بسیار پُرکار است!

معاون اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست! گفت: دولت مطابق خواسته روحانی مدیریت نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

با رفتن قالیباف، هوای پاک تهران بیشتر شد!

رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور/ عیسی کلانتری: آقای روحانی بسیار پُرکار است!

«حمیدرضا جلایی‌پور»، از تئوریسین‌های طیف چپ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

«نگاه کنید به شورای شهر الان تهران. مهم است که ۱۴ سال در این شهر، شهرفروشی و برج-باغ فروشی شد. ۱۴ سال کسی نفهمید که درآمدها و مخارج چقدر است؟ چطور کارمندان از ۲۵ هزار نفر به ۶۵ هزار نفر رسید؟ در سال ۹۶، مردم انتخاب کردند، به شورایی رای دادند که این چیزها را مقداری متوجه ‌شوند. الان می‌توانند ببینند درآمد شهرداری چقدر است. می‌شود خاطرتان مقداری جمع شود که شهر فروشی و آفتاب فروشی و آسمان فروشی نمی‌شود. می‌توانند توجه کنند که روزهای تمیز هوای تهران، مقداری بیشتر شده است. این از چه طریقی انجام شده است؟ انصافا اگر مردم رای نداده بودند، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. مبارزه با فساد هم شکلی مانند الان نمی‌گرفت. خیلی چیزها آن زیر می‌ماند. به نظرم پشتوانه اصلاح‌طلبان همین رای شهروندان است.»[۱]

*این اظهارات در حالیست که اصلاح‌طلبان این روزها صراحتاً اعلام می‌کنند که نسبتی با شورای شهر و مجلس فعلی ندارند و این مجامع در حدّی از ناکارآمدی قرار دارند که حتی پدران آنها نیز حاضر به پذیرش مسئولیت آنها نیستند.

ما قضاوت درباره اظهارات جلایی‌پور و مقایسه میان عملکرد شورای شهر اصلاح‌طلبان و مدیریت فعلی شهر تهران و شورای شهر و شهرداری سابق را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

عیسی کلانتری:

مدیریت دولت مطابق خواسته روحانی نیست!

رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور/ عیسی کلانتری: آقای روحانی بسیار پُرکار است!

«عیسی کلانتری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور روحانی در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست، گفته است:

«آقای روحانی فرد باهوشی است و از ضریب هوشی بالایی برخوردار است. برخلاف اینکه برخی عنوان می‌کنند برای مدیریت کشور وقت کم می‌گذارد اتفاقا ایشان از نظم بالایی در کار خود برخوردار هستند و وقت زیادی می‌گذارد. نظم ایشان در دولت‌های گذشته بی‌سابقه یا حداقل کم‌سابقه بوده است. اگر بنده به‌عنوان رئیس سازمان محیط زیست و معاون ایشان یک نامه برای رئیس‌جمهور بفرستم در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ این نامه با پی‌نوشت رئیس‌جمهور برای بنده ارسال می‌شود. در نتیجه آقای روحانی پرکار و باهوش است

رئیس سازمان محیط زیست می‌افزاید: با این وجود برخی اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهور به شکلی که تمایل دارد دولت را مدیریت کند و در مسیر ایشان مانع‌تراشی می‌کنند.[۲]

*در پرکاری و باهوش بودن رئیس‌جمهور محترم دولت شکی نیست اما نکته اینجاست که این پرکاری و هوشمندی بایستی در زندگی مردم و اوضاع کشور نیز نمود داشته باشد.

از طرفی بدیهیست که یک فرد باهوش هنگامی که می‌داند اختیار کافی برای اداره دولت نخواهد داشت و یا عده‌ای هستند که می‌توانند در کار رئیس‌جمهور خلل ایجاد کنند؛ حتما کاندیدای ریاست جمهوری آنهم برای ۲ دوره نمی‌شود.

این گزاره به روشنی نشان می‌دهد که اظهارات کلانتری درباره «اجازه ندادن برخی به رئیس‌جمهور»! یک گزاره ناصحیح است و علت ناکارآمدی و کم‌کاری دولت (مثلا در بحث نظارت بر قیمت‌ها) را باید در جای دیگری جست...

***

رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور

رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور/ عیسی کلانتری: آقای روحانی بسیار پُرکار است!

«مرتضی سقائیان‌نژاد»، شهردار قم در پی درز کردن خبر اقامت و تحصیل چند تن از فرزندانش در خارج از کشور گفته است: خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند؛ همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است.

به گزارش عصر ایران، او در ادامه با اشاره به اینکه زندگی ساده و عادی دارد تأکید می‌کند:

«اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می‌خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند»![۳]

*واقعا جای ناراحتی دارد که فرزندان آقای سقائیان‌نژاد با اینهمه سختی که زندگی در خارج از کشور دارد، اما مجبورند در آنجا درس بخوانند. تحمل دوری تنی چند از اعضای خانواده و رنجی که آقای سقائیان از باب تحمل همزمان مدیریت کلان در عین دوری از فرزندان تحمل می‌کنند نیز حکما مزید بر علت است.

مشخص نیست آقای سقائیان‌نژاد چطور حاضر شده‌اند در مقابل این سبک زندگی اشرافی و معارض با ارزش‌های نظام و انقلاب؛ به جای عذرخواهی از مردم و استعفا از سمتی که دارند به بیان صحبت‌های فرافکنانه روی بیاورند و از این بگویند که فرزندان خارج نشین اینان سفرای گویا و خدمتگزاران نظام هستند؟!

و این در حالی است که نماد نظام اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب صراحتاً تأکید دارند که مدیران کشور باید از اشرافیت‌زدگی و آقازاده‌پروری و رفتارهای اینچنینی به دور باشند.

به سخن دیگر اینکه نظام اسلامی هیچ نیازی به چنین خدمتگزاران و سفیرانی ندارد که با استفاده از رانت مدیران کشور مشغول زیست اشرافی در خارج از کشور باشند و به دور از همزیستی با مشکلات روزمره مردم؛ پشت الفاظ دهان‌پرکنی مثل خدمتگزاری و "سفیران گویا: و غیره سنگر بگیرند.

البته چند نفری هم نظیر آقای سقائیان‌نژاد در ساختار دولت محترم هم حضور دارند که امیدواریم آخرین نسل از مدیران اشرافی باشند که شاهد حضور آنها بر مناصب مختلف کشور و ارتزاق بلاوجهشان از بیت‌المال - برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی فرزندانشان در خارج از کشور - هستیم.

مسئله جالبتر نیز این است که عمده مدیران اشاره شده در سن بازنشستگی و حتی در سنین کهنسالی هستند اما همچنان دست‌بردار مناصب خود نیستند و دولت محترم نیز عزم چندانی برای کنار گذاشتن این افراد ندارد.

***

۱_ www.irna.ir/news/۸۳۴۴۴۰۰۸/

۲_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۶۷۱۰۰

۳_ https://www.asriran.com/fa/news/۶۸۵۱۴۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی