روحیه مخاطب در صنعت سینما تغییر کرد


روحیه مخاطب در صنعت سینما تغییر کرد

حدیث لزر غلامی روز سه شنبه در نخستین روز سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کارگاه «کسب و کار قصه و صنعت سینمای کودک» در پردیس سینمایی ساحل اصفهان اظهار داشت : برای رسیدن به نقطه دلخواه در سینما از پیچیده نبودن ایده، تک موضوعی نبودن و سایر موارد که حول این محور است را باید مورد بررسی قرار دارد و دنبال افراد موفق در این زمینه باشید.

وی با بیان این که استفاده درست از دنیای امروزی به دانش و آگاهی درباره صنعت سینمای ایران نیاز دارد افزود: در حال ورود به دنیای جدیدی هستیم وکه نیازمند دانش افزایی و آگاهی است.

وی با بیان این که برای ایده در سینما نباید شبیه کسی بود، تصریح کرد: در این راستا باید از الگوهای موفق الهام گرفت و در یک ایده داستانی باید برنامه ای مشخص داشت تا بهتر موفق بود.

این نویسنده فیلمنامه با تاکید بر این که همه چیز در فیلمنامه نمی تواند قصه باشد، اضافه کرد: در زمان حاضر روحیه مخاطب تغییر کرده و همه چیز را نمی توان برای آن ساخت و به خورد آن داد که براین اساس وارد دنیای جدیدی در این عرصه شدیم.

غلامی ادامه داد : باید از امکانات دنیای امروز بهره برد و اگر فکر می کنیم در شهری که هستیم نمی توان موفق بود با استفاده از فضای مجازی می توان به امکانات زیادی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به این که دنیای مجازی باعث کاهش فاصله شد و با استنفاده از آن می تواند در هر جایی که باشیم آموزش دید افزود: برای ساخت یک فیلم از همان اول نگارش باید برنامه های ریزی مالی آن انجام شود.

غلامی بیان کرد : وقتی ایده‌ای شروع می شود "بیزینس پلن" آن نیز مورد توجه قرار گیرد و روی آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان این که لازم نیست از ایده به کسب و کار رسید، گفت: از کسب و کار می توان به ایده هنری رسید که باید شخصی سازی شود که راهکار آن نیز رسیدن به قالب درست هنری است.

غلامی همچنین با تاکید بر این که از بازنویسی فیلم نامه نباید خسته شد به وب سری اشاره داشت و گفت: در وب سری فقط پانزده ثانیه برای جذب مخاطب فرصت است و که باید سریع قصه تعریف شود و پایان شگفت‌انگیزی داشته باشد.

آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب ۲۸ مرداد با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴ اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است.

۸۱۱۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...