وزیر بهداشت: افزایش پوشش بیمه برای خدمات پیوند عضو ضروری است


وزیر بهداشت: افزایش پوشش بیمه برای خدمات پیوند عضو ضروری است

شیراز - ایرنا- در دولت یازدهم تلاش‌های خوبی برای گسترش خدمات بیمه صورت گرفته است ، مراکز پیوند مجهزتر شده‌اند و بخشی از پیوند اعضا نیز پوشش بیمه‌ای پیدا کرد، اما هنوز این پوشش کافی نیست ، وزیر بهداشت هم در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز بر موضوع افزایش پوشش خدمات بیمه‌ای برای پیوند عضو تاکید کرد.

یکی از مشکلات موجود در مسیر پیوند اعضا عدم حمایت‌های کافی از این حوزه بوده است،یکی از موانع موجود بر سر راه پیوند عدم حمایت مالی کافی بیمه‌ها از مراکز پیوند است، دستورالعمل پوشش هزینه‌های پیوند شامل هزینه‌های بیمارستانی ، پاراکلینیک، دارو و لوازم مصرفی بخش جهت اجرا به بیمه‌ها ابلاغ شده که نیاز است عملیاتی شود.

این هزینه‌ها از زمان اجرای دستورالعمل‌های ارسالی به بیمه‌ها به صورت علی الحساب توسط وزارت بهداشت به این مراکز پرداخت می‌شود. این پرداخت‌ها از ابتدای سال ۹۸ از محل بسته یارانه طرح تحول سلامت برای تکمیل هزینه‌های پیوند و کمک به بیماران به صورت ویژه استفاده می‌شود و پرداخت‌های جزء حرفه‌ای نیز همانند گذشته و به موقع توسط وزارت بهداشت در حال انجام است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه شب در آیین جشن ده هزارمین عمل پیوند عضو در شیراز ودر محل بیمارستان بوعلی سینای این شهر با بیان اینکه سابقه با ارزش پیوند عضو در ایران توسط تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز رقم خورده است گفت: امروز شاهد آن هستیم تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته جشن ده هزارمین پیوند را برگزار کند و شیراز به عنوان یکی از بزرگترین مرکز پیوند عضو دنیا شناخته شود.

دکتر سعید نمکی با تاکید بر اینکه همواره در تلاش هستیم زیر ساخت های پیوند عضو را در کشور تسهیل کنیم ، افزود: تلاش داریم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه ای و دارویی استفاده کنند و از خدمات این مهم برخوردار شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش خدمات تحت پوشش بیمه برای بیماران پیوندی یکی از اقداماتی است که باید اجرایی شود.

انجام سالانه بیش از ۶۰۰ جراحی پیوند کبد در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه در انجام جراحی های پیوند اعضا، از انتقال این دانش، به دیگر کشورهای دنیا خبر داد و با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته، گفت: این امر توانست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یک دانشگاه برتر در کشور معرفی کند و با وجود اساتید زبردست، در برخی عرصه ها، حتی در دنیا نیز نام آور است.

دکتر علی بهادر از بخش پیوند اعضای شیراز به عنوان یک بخش پزشکی بین المللی یاد کرد که با تربیت دانشجویان این حوزه، دانش پیوند اعضا را به دیگر کشورها نیز انتقال داده است.

وی با اشاره به انجام سالانه بیش از ۶۰۰ جراحی پیوند کبد در شیراز که در صدر دنیا جای گرفته این را خدمتی عظیم دانست که نتیجه تلاش و سختکوشی تیم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بخش پیوند اعضای این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز پیوند زنده به زنده در خاورمیانه یاد کرد.

وزیر بهداشت: افزایش پوشش بیمه برای خدمات پیوند عضو ضروری استپدر پیوند کبد ایران: مرکز پیوند شیراز به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل می‌شود

شیراز با انجام سالانه ۶۳۸ پیوند رکوردار پیوند کبد در جهان

دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران، نیز در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز، این موفقیت را در کنار فعالیت های مرکز خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا و انجام بیشترین پیوند کبد در دنیا؛ تلاقی دو رویای بزرگ خواند.

دکتر ملک حسینی در این آئین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کرده و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

او افزود: نخستین پیوند کلیه، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز، با حمایت های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.

دکتر ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون، ادامه داد: در ابتدا جراحی های پیوند عضو، بیش از ۱۵ ساعت به طول می انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف، انجام موفقیت آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.

این چهره ماندگار کشور بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز، به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز، به ثبت رسیده است که از این تعداد، پنج هزار و ۱۴۰ مورد، پیوند کبد بوده است.

او افزود: اکنون مفتخریم که علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می بینند و مراکز پیوند عضو را در کشورهای خود راه اندازی می کنند.

دکتر ملک حسینی در ادامه از همدلی و مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت، در ثمربخشی این موفقیت بزرگ قدردانی کرد و گفت: تمامی اقشار جامعه با اهدای کمک، در این مسیر ما را یاری کرده اند.

او حمایت مسوولان را موجب تقویت این خدمت و کمک بیشتر به بیماران عنوان کرد.

رئیس انجمن جراحان کشور نیز در این آئین با بیان اینکه کار پیوند عضو در ابتدا با سختی های فراوانی همراه بود، حضور و تلاش شبانه روزی افرادی چون دکتر ملک حسینی را موجب تسهیل این دشواری ها دانست و گفت: این تلاش ها موجب شد تا اکنون نام شیراز به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا شناخته شود.

دکتر ایرج فاضل، هنر بارز دکتر ملک حسینی را بلندهمتی و قدرشناسی خواند و ابراز امیدواری کرد که همه بیماران بتوانند از هنر و علم او بهره مند شوند.

این آئین، با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی رئیس مدرسه علمیه خان، دکتر ایرج فاضل رئیس انجمن جراحان کشور در بیمارستان خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا برگزار شد.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید