هواوی به دولت‌های آفریقایی برای جاسوسی مخالفانشان کمک کرده است


هواوی به دولت‌های آفریقایی برای جاسوسی مخالفانشان کمک کرده است

ایتنا- بررسی‌های واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که متخصصان فنی هواوی به دولت‌های آفریقایی در جاسوسی مخالفان سیاسی داخلی‌شان کمک کرده‌اند.

بررسی‌های واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که متخصصان فنی هواوی به دولت‌های آفریقایی در جاسوسی مخالفان سیاسی داخلی‌شان کمک کرده‌اند.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در گزارش جدید واشنگتن‌پست آمده است که کارمندان هواوی به مقامات دولت اوگاندا در رهگیری پیام‌های رمزگذاری شده کمک کرده‌اند و موقعیت مکانی بلاگرهای مخالف را به پلیس زامبیا نشان دادند. چنین ادعای می‌تواند بر نگرانی دولت ترامپ در رابطه با استفاده از فناوری هواوی در امریکا صحه بگذارد اما هواوی این ادعای واشنگتن‌پست را قویا رد کرده است.


بر اساس این گزارش مهندسان هواوی در اوگاندا با استفاده از یک نرم‌افزار جاسوسی توانستند به گروه واتس‌اپ مخالفان دولت یووری موسونی (رییس‌جمهور اوگاندا) نفوذ کنند. مقامات این کشور نیز این پیام‌ها برای ایجاد اختلال در برنامه راهپیمایی این مخالفان و دستگیری آن‌ها استفاده کردند.
هواوی به دولت‌های آفریقایی برای جاسوسی مخالفانشان کمک کرده است

متخصصان فنی هواوی در زامبیا به مقامات دولت ادگار لونگو (رییس‌جمهور این کشور) در دسترسی به تلفن همراه و صفحات فیس‌بوک افراد مخالف کمک کردند. این متخصصان موفقیت مکانی این بلاگرها را مشخص کرده و با پلیس‌هایی دخیل در فرایند دستگیری این مخالفان در ارتباط بوده‌اند.

سخنگویان دولت‌های اوگاندا و زامبیا همکاری با متخصصان هواوی را تائید کردند. یکی از سخنگویان حزب حاکم زامبیا در این رابطه اظهار داشت که متخصصان هواوی به آن‌ها کمک کرده‌اند که با وب‌سایت‌های خبری مخالفان مبارزه کنند. البته هنوز مشخص نیست که مقامات هواوی در چین از این همکاری اطلاع داشته یا آن را تائید می‌کنند و همچنین اطلاعاتی در رابطه با استفاده از شبکه هواوی برای این جاسوسی وجود ندارد.

سخنگوی هواوی در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که:« هواوی کاملا این ادعاهای بی‌اساس و نادرست علیه عملیات تجاری‌اش را رد می‌کند. تحقیقات داخلی ما به‌وضوح نشان می‌دهد که هواوی و کارمندان آن در هیچ‌یک از فعالیت‌های ادعاشده دخیل نبوده‌اند. ما نه رابط‌ها و نه توانایی چنین کاری راداریم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس