واقعه غدیرخم در آستارا بازسازی شد


واقعه غدیرخم در آستارا بازسازی شد

آستارا - ایرنا - واقعه تاریخی غدیرخم برای نخستین بار در آستارا، با همکاری سپاه و جمعی از هنرمندان این شهرستان بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حدود ۵۰۰ بازیگر و سیاهی لشگر به کارگردانی خلیل خوبکار از هنرمندان آستارا غروب سه شنبه در فضای باز پشت بازار ساحلی این شهرستان، واقعه غدیر را در حضور شهروندان و مسافران بازسازی و اجرا کردند و استفاده از لباس ها و نمادهای اعراب، نماد خانه خدا، اجرای آخرین حج پیامبر اسلام (ص) و به کارگیری چند نفر شتر و چندین راس اسب برای همراهی سیاهی لشگرها بر جذابیت برنامه افزوده بود.

فرماندار آستارا پیش از آغاز این برنامه در اجتماع مردم گفت: عید غدیر، به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان، سند حقانیت دین اسلام و نشانه اتمام و اکمال حجت الهی است.

حسن رستم زاد افزود: در بحث غدیر تنها مساله جانشینی پیامبر (ص) مطرح نیست بلکه توجه کامل به مقوله امامت و استمرار حکومت اسلامی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: احیا وقایع تاریخی اسلام، رهگشا و عامل تعالی و وحدت است و غدیرخم اگر با زبان هنر به جامعه منتقل شود، در ذهن مردم ماندگار خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خداوند متعال در چنین روزی، دین را تکمیل و نعمت خویش را بر مومنان، تمام و کافران را مایوس کرد.

ولی داداشی افزود: دین بدون ولایت ناقص است و پیامبر اکرم (ص) پس از تحمل ۲۳ سال سختی در ترویج اسلام، در روز عید غدیر با معرفی علی (ع) به عنوان جانشین خود، اسلام را کامل کرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»