برپایی کاروان شادی عید غدیر در قم


برپایی کاروان شادی عید غدیر در قم

قم – ایرنا – کاروان شادی عید سعید غدیر خُم، عصر سه شنبه با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، علما، طلاب، مسئولان و قشرهای گوناگون مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت خود را آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه یافت.

در این کاروان که از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقان حضرت ولی عصر(عج) حرکت کرد؛ آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله سید محمدعلی علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، بهرام سرمست استاندار، مرتضی حیدری فرماندار قم، علما و طلاب حوزه علمیه و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) حضور داشتند.

در طی مسیر مردم پرچم هایی به رنگ های گوناگون که بر روی آنها نام مولای متقیان امام علی(ع) و لبیک یا مهدی(ع) نقش بسته بود، به همراه داشتند و ایستگاه های صلواتی در طول مسیر از عاشقان خاندان پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) پذیرایی می کردند و مومنان این عید خجسته را به یکدیگر تبریک و شادباش می گفتند.

«غدیر خم» نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، امام علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف پروردگار متعال اعلام فرمود که سالروز این واقعه به عید سعید غدیر خم شهرت دارد.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده که امسال این دهه از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه است.

۷۴۰۶ / ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...