شهردار تهران:احیاء قلمروهای عمومی در شهرها ضروری است


شهردار تهران:احیاء قلمروهای عمومی در شهرها ضروری است

مشهد- ایرنا- شهردار تهران گفت:بزرگترین ثروت شهرها، قلمرو عمومی است و احیا و ایجاد قلمروهای عمومی در فضاهای شهری باید مورد توجه شهرداری ها باشد.

شهردار تهران عصر سه شنبه در نشست "شهرداری یک معمار" در مشهد با اعلام این مطلب افزود: قلمرو عمومی، فضای شهری است که عموم مردم امکان حضور در آن را داشته باشند.
پیروز حناچی اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی قلمرو عمومی منجر به انسجام فضای شهری می شود و شهر از طریق قلمرو عمومی به طور بلافصل درک می شود.
شهردار تهران گفت: نیروهای اقتصادی، نیروهای اجتماعی و نیروهای سیاسی از نیروهای اصلی و موثر بر فرایند شکل گیری و تغییر شهر هستند و چنانچه نیروهای اقتصادی و سیاسی اقدام به حذف نیروهای اجتماعی کنند پروژه های ناهنجار شکل می گیرد.
حناچی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، توسعه قلمرو پیاده برای جلوگیری از خیابان های جدید مورد توجه است.
وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران اخیرا روی موضوع حیات شبانه کار می شود اضافه کرد: همان گونه که شهر در روز زیباست، در شب نیز باید شهر زنده باشد و برای شب در شهرها نیز باید برنامه داشته باشیم.
او با تاکید بر توجه به هویت و زمینه های تاریخی در فضاهای شهرها افزود: توجه به حفظ و توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی محیطی و به حداقل رساندن انرژی های فسیلی نیز باید مورد توجه باشد.
شهردار تهران گفت: باید از روش های خلاق در ایجاد و تجهیز فضاهای شهری و از فناوری مناسب با شرایط زمان در ساخت و کنترل فضا استفاده کرد.
حناچی با تاکید بر اینکه شهرداری های موفق دنیا شهرداری هایی هستند که شهروندانشان به صورت عادلانه از امکانات شهر برخوردار باشند ادامه داد: در شهرداری تهران با شعار "تهران شهری برای همه" کار را آغاز کردیم، احیا و ایجاد قلمرو عمومی در تهران در دستور است ولی در این مسیر با موانعی مواجه هستیم.
شهردار تهران افزود : ۴۰ درصد حمل و نقل تهران سهم خودروهای شخصی و همین میزان آلودگی نیز مربوط به خودروهای شخصی است لذا باید حجم ورود خودروهای شخصی را به مرکز شهر کاهش دهیم.

حناچی افزود:مولفه های تاثیرگذار در مگا پروژه ها به قدری پیچیده است که از قبل نمی توان برای آن برنامه ریزی کرد و وقتی قرار است در مقیاس محلی کاری صورت گیرد باید اجماع میان مسئولان ملی و محلی صورت گیرد از این رو باید فضای گفت و گو برای اجرای طرح های شهری فراهم شود.

شهردار تهران گفت: طرح انتقال پادگان تهران از مهمترین طرح هایی بود که با تعامل به نتیجه رسید و به دنبال بازکردن موزه تهران برای نشان دادن گذشته، حال و آینده این شهر نیز هستیم.

حناچی ادامه داد: در منطقه 22 تهران طرح ها و پروژه های تجاری عظیمی در حال اجراست که دارای تخلف هستند و مصوبه کمیسیون ماده پنج را ندارند و رسیدگی به وضعیت این پروژه ها از اولویت هاست.

عدم وجود منع شرعی و قانونی برای دوچرخه سواری بانوان

شهردار تهران در خصوص دوچرخه سواری بانوان نیز گفت: تهرانی ها از لحاظ سلامتی نظیر فشار خون و چاقی وضعیت خوبی ندارند و باید برای این وضعیت فکری کرد و موضوع دوچرخه سوای بحث سلامت است نه بحث جنسیت، دوچرخه سواری حرکتی نمادین است که در خیلی از کشورها توانسته موفق باشد.
حناچی افزود: به لحاظ قانونی و شرعی هیچ مشکلی برای دوچرخه سواری بانوان وجود ندارد ولی حساسیت هایی وجود دارد که در آن خصوص تمهیداتی اندیشیده می شود.

وی در ادامه به میزان بدهی شهرداری تهران اشاره و اضافه کرد: هم اینک شهرداری تهران ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد.

او ادامه داد: در مدیریت شهری با بدهی می توان کنار آمد ولی این بدهی ها روی منابع جدید تاثیرگذار است و برای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری دو لایحه به مجلس ارائه شده است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر