ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت


ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت

وجود شبکه ریلی فرصتی ویژه برای پایتخت مبل و منبت ایران بود تا امروز همزمان با عید سعید غدیر خم در سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت میزبان نخستین قطار گردشگری باشد و بتواند از این طریق ظرفیت های گردشگری خود را معرفی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز سه شنبه در حاشیه این آئین در گفت و گو با ایرنا افزود: یکصد گردشگر از تهران و سایر نقاط کشور با قطار گردشگری وارد ملایر شدند.

ابراهیم جلیلی گفت: به مناسبت سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت که از ۲۱ تا ۲۹ مرداد و از عید تا عید در حال برگزاری است، نخستین قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی وارد ملایر شد.

وی با بیان اینکه از توان بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی برای ورود قطار گردشگری استفاده کردیم ادامه داد: گردشگران در این سفر یک روزه از جاذبه های طبیعی و تاریخی ملایر همچون بام ملایر، مینی ورد، پارک سیفیه، بازار خرید سوغات، موزه لطفعلیان و بازار مبل ملایر بازدید می کنند که همراه با موسیقی سنتی زنده و اجرای استند آپ کمدی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تاکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی ملایر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و حداقل هفته ای یکبار شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

جلیلی وجود شبکه ریلی را مزیتی ویژه برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی این شهرستان برشمرد و بیان کرد: ارزان بودن سفر و امنیت بالا از ویژگی های سفر با قطار است که شهر ملی منبت از این شاخصه مهم برای توسعه گردشگری برخوردار است.

ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت


وی با بیان اینکه سفر با قطار به ویژه در مسیر تهران به ملایر به صورت چارتری توسط بخش خصوصی در حال انجام است گفت: در صدد هستیم در رویدادهای دیگری همچون جشنواره شیره پزی و جشن جهانی شدن انگور ملایر نیز قطارهای گردشگری را وارد این شهرستان کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه قطار گردشگری باید رونق گیرد و مسافران از سفر با قطار تهران _ ملایر استقبال کنند افزود: هفت دفتر خدماتی مسافرتی در ملایر فعال است که بیشتر در حوزه سفرهای زیارتی فعالیت کرده اند و در تلاش هستیم ویژه گردشگری با همکاری این دفاتر و ارتباط با آژانس های مسافری کشور در طول سال شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

وی با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری در ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم اظهار داشت: ۳۱ مرداد نیز دومین قطار گردشگری وارد شهر ملی منبت می شود که در سفر یک روزه برنامه ها و بازدیدهای متنوعی برای گردشگران طراحی شده است.
سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت ۲۱ مرداد همزمان با عید سعید قربان آغاز و به مدت ۱۰ روز در حال برگزاری است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟