دیدار وزیر حج و عمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/)، وزیر حج و عمره نیجر و...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، وزیر حج و عمره نیجر و هیئت همراه، امروز با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه، با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار با اشاره به تعداد زائران کشورمان در آیین های مهم مذهبی از جمله حج تمتع، سفر عمره و زیارت اربعین همچنین سفر به حرم رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که تجربیات خود را در حوزه حج و زیارت به نیجر و سایر کشورهای مسلمان آفریقایی منتقل کند. تبادل افکار و تجربیات بین مسلمانان در هم افزایی جامعه اسلامی آثار مثبت و خوبی می تواند داشته باشد که به همکاری های فزاینده منجر شود.

در این دیدار، وزیر حج و عمره نیجر با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی دو کشور، از توسعه همکاری ها و رفت و آمد هیئت ها بین دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال کرد و گفت: ایرانیان در توسعه فرهنگ اسلامی در نیجر نیز کمک کرده‌اند.
آقای جبریل بوکاری با اشاره به اینکه نیجر در موضوع حج در حوزه های پزشکی، حمل و نقل، تغذیه و نحوه مدیریت کاروان ها و استقرار در هتل‌ها نیازمند تجارب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: علاقمندیم با کمک های فنی ایران بتوانیم برنامه های حج خود را گسترش دهیم.ما بین خود و برادران ایرانی هیچ فاصله ای احساس نمی کنیم و امیدواریم این قبیل دیدارها به همکاری های بیشتر میان وزارت حج و عمره نیجر و بعثه جمهوری اسلامی ایران منجر شود.
در ادامه این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار اولویت بندی بخش های مورد علاقه هیئت نیجر شد و گفت: آمادگی داریم کارگروه‌هایی تشکیل و اطلاعات مورد نیاز شما در آن ارائه شود. مسلمانان باید ید واحد باشند و در تعامل با یکدیگر حرکت و به هم کمک کنند.
وزیر حج و عمره نیجر نیز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه توان از مسلمانان حمایت می کند، گفت: ایران اسلامی همواره جامعه اسلامی را به وحدت و توسعه فرهنگ اسلامی دعوت کرده است و ما امیدواریم با همکاری شما در این مسیر کمک کنیم. دشمنان بدنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند و ما با این موضوع آشنا هستیم و مسیر را بر اساس منافع مان انتخاب می کنیم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بدنبال تضعیف مسلمانان هستند، تاکید کرد: آنها نمی توانند برای ما برنامه ریزی کنند و تنها راه نجات مسلمانان اتحاد است. ما باور داریم تنها کشوری که می تواند به مسلمانها و تحقق وحدت کمک کند جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم شاهد اتحاد بین کشورهای مسلمان باشیم.
وی با اشاره به آزاد شدن نفتکش جمهوری اسلامی ایران در تنگه جبل الطارق تصریح کرد: ایران در این قضیه، مقتدرانه ایستاد و این کشتی آزاد شد.
در پایان این دیدار، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره انتشارات بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت و نحوه ساماندهی کاروان های حج توضیحاتی داد.حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی گفت: بیش از هزار عنوان کتاب در این حوزه در سایت بعثه بارگزاری شده است و برنامه های آموزشی به زبان های مختلف نیز در قالب لوح های فشرده تهیه شده که می تواند مورد استفاده وزارت حج و عمره نیجر قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام