مسلمان به جای تقلید از غرب به فرهنگ خود رجوع کنند


مسلمان به جای تقلید از غرب به فرهنگ خود رجوع کنند

مریم (ورونیکا) فاضلی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تبریک عید سعید غدیرخم افزود: نزدیک به ۲۳ سال است که در ایران زندگی می کنم و کاملا با شرایط زندگی و اقتصاد ایران آشنا هستم .

وی بابیان اینکه به تقلید از خانواده آیین من مسحیت بود ادامه داد: در آلمان غربی با یک مرد ایرانی تبار آشنا شدم و ازدواج کردم که با شرکت در جلسات مذهبی و صحبت با افراد آگاه به مسائل دینی بامعارف واقعی اسلام آشنا شدم ، پس از مدتی زندگی در ایران به آلمان برگشتم اما احساس کردم که در کشور مادری ام نمی توانم معارف ارزشمندی را که در ایران بدست آورده‌ام حفظ کنم، بنابراین تصمیم گرفتم که برای همیشه به ایران مهاجرت کنم.

فاضلی در خصوص علت گرایش خود به دین اسلام تصریح کرد: من از مادر و پدری آلمانی متولد شدم و دین من بنا به تقلید ازخانواده‌ام مسیحیت بود اما حتی درک درستی از مسیحیت هم نداشتم.

مسلمان به جای تقلید از غرب به فرهنگ خود رجوع کنند

وی خاطرنشان کرد: من در کشوری به دنیا آمدم‌که شرایط حاکم‌ در آن به نحوی بود که نمی توانستم به پاسخ سوالات فطری خود برسم در تنهایی با خودم فکر و احساس می کردم در زندگی ام جای خالی یک نیاز عمیق حس می شود، اما نمی دانستم که آن چیست.

فاضلی با بیان اینکه برخی از ایرانی ها دوست دارند از فرهنگ غرب تبعیت کنند، گفت: آلمانی ها انسان‌هایی سخت کوش و پرتلاشی هستند، ای کاش ایرانی به جای تقلید از فرهنگ غرب، صفات خوب مردمان دیگر کشورها را سرلوحه‌ی کارشان قرار می دادند.

وی تصریح کرد: من در ایران و در بین ایرانیان چیزی را دریافتم و درک کردم که حتی از مادر خود هم ندیده بودم و آن محبت ،عشق و آرامش بود.

این تبعه کشور آلمانی به مناسبت عید سعید غدیرخم و بنابه دعوت بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) به ابرکوه سفر کرده و در آیینی که امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، در سخنانی به تبیین ابعاد دین اسلام پرداخت و به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داد.

بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه با ۲۶سال فعالیت قرآنی، ۱۱ هزار نفر از سنین سه تا ۶۰سال را زیرپوشش آموزش‌های قرآنی قرار داده و تاکنون ۱۲۰ نفر در گروه سنی ۱۳ تا ۵۵ سال در این بنیاد قرآنی حافظ کل قرآن شده‌اند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/۶۰۱۴/

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی