هشدار چین درباره پیامد آزمایش موشکی آمریکا


هشدار چین درباره پیامد آزمایش موشکی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد آزمایش موشکی آمریکا بار دیگر در جهان مسابقه تسلیحاتی به راه خواهد انداخت

هشدار چین درباره پیامد آزمایش موشکی آمریکابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت شلیک موشک میان‌برد توسط آمریکا می تواند مسابقه تسلیحاتی در جهان را دوباره زنده کند و خطر رویاروی هایی نظامی را افزایش دهد.
گنگ شوانگ در نشست خبری گفت آزمایش موشکی آمریکا که روز یکشنبه در سواحل کالیفرنیا صورت گرفت پیامدهای منفی وخیمی برای امنیت منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.
این آزمایش موشکی آمریکا تنها سه هفته پس از انقضای پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد که آمریکا به دستور دونالد ترامپ از آن خارج شده است، اتفاق افتاد. گنگ شوانگ با اشاره به این مسئله تصریح کرد آزمایش موشکی آمریکا ثابت می کند که اصلی ترین هدف آمریکا از پیمان یادشده حرکت در مسیر توسعه موشکها و تشدید مبارزه برای برتری نظامی یکجانبه خود در جهان است.
گنگ شوانگ در سخنانی که کاملا شبیه اظهارات مقامات روسیه در همین زمینه بود، تاکید کرد اقدام آمریکا مسابقه تسلیحاتی در جهان را زنده خواهد کرد و منجر به تشدید رویارویی نظامی خواهد شد. بنابراین این اقدام آمریکا می تواند پیامدهای منفی شدیدی برای امنیت منطقه ای و جهانی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری